Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Qimm schreef:'anders schrikt het paard' jaajaaaaa...

Lipydo schreef:Als je rechtshandig bent, ben je leniger met je rechterbeen dus kan je die als je links opstijgt beter over de rug van het paard gooien
Arabesk schreef:Als je rechts opstijgt is het logisch dat het voor geen meter gaat. Denk maar eens terug aan de dag dat je voor het eerst links opsteeg. Je moet het als het ware opnieuw leren.
Inmiddels kan ik het, maar echt makkelijk gaat het nog niet.
Arabesk schreef:Qimm schreef:'anders schrikt het paard' jaajaaaaa...
*gnork* *help baasje staat ineens RECHTS*
Weet zeeeker dat er gevoelige paarden zijn die er van schrikken! Omdat ze het niet geleerd hebben natuurlijk, meer niet, maar er zijn paarden waar ik niet rechts ff zou opstappen! Gewoon aanleren dus als je dat wil.

tegenwoordig stap ik als ik thuis rijd (met m'n eigen haf) bijna altijd rechts op. En 't gaat steeds gemakkelijker
om de week rijd ik ook nog op de manege en dan doe ik 't niet (als ik daar dus moet opstappen) geheid dat ik dan vreemd wordt aangekeken van wat doe jij nu?
Ik merk wel dat als ik links opstap Saar (zo heet m'n haf) beter blijft staan maar dit komt doordat ik links sneller opstap dan rechts en als een paard opeens een gewicht aan een kant heeft dat uhm... 'redelijk lang' blijft hangen dan zet die een stap naar voren om zo het balans te houden