Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Nouja het was heel dom om te doen want had geen ervaring met inrijden. Maarja ze zijn allebei erg goed terecht gekomen, want ze konden allebei heel netjes aan de teugel lopen en de stap draf en gallop hulp zat er goed op. De stellingen ook en een beetje wijken. Maarja zo ging het bij mij dus maar ik denk dat het heel verstandig is om je paard in te laten rrijden. Anoniem schreef:nouja bij mij was het zo dat ik ergens kwam en dat er tegen mij gezecht wer alsjeblief een hoofdstel rijd ze maar innouja het was heel dom om te doen want had geen ervaring met inrijden. maarja ze zijn allebei erg goed terugt gekomen want ze konden allebei heel netjes aan de teugel lopen en de stap draf en gallop hulp zat er goed op de stellingen ook en een beetje wijken maarja zo ging het bij mij dus maar ik denk dat het heel verstandig is om je paard in te laten rrijden.
29121984 schreef:Snap je er niks van? Goed; even terug naar school misschien? Het is inderdaad niet volledig duidelijk maar iedereen met een gemiddeld IQ moet er toch zeker uit zien te komen.
Cassidy schreef:Ik denk dat je op een ander forum meer reacties gaat krijgen. Heb de mods gevraagd om dit topic te verplaatsen.
Wat betreft je beslissing om het uit handen te geven: groot compliment daarvoor. Ik bespeur echter de drang om het zelf te gaan doen. Dat zou ik alleen doen met hele goede begeleiding (dagelijks) en als je op een locatie staat waar je dagelijks die begeleiding hebt (dus op die trainingsstal). Paard aan huis en eens in de week erheen gaat NIET werken.
Een goede basis is van levensbelang voor een paard, het kan het verschil maken tussen een goede toekomst of uiteindelijk het handelscircuit of de slager. Gun je paard die goede start, ga niet zelf aanklooien. Het is al moeilijk genoeg om hem aansluitend door te rijden en kilometers te maken, laat het inrijden aan een ander over.

, toen ik nog jong en lenig was
. Lexie is daar 2 maanden geweest, zadelmak gemaakt (ze kende nog helemaal niks), ik heb daar een aantal keren gereden onder begeleiding en heb, toen we dachten dat ik er klaar voor was, haar naar huis gehaald. Een van de grootste redenen alleen al, was dat er daar alles bij de hand is. Ik moet me hier altijd maar alleen zien te redden in mijn af en toe niet formidabele buitenbakje. Nu is alles meteen in een keer goed gebeurd. Toen Lexie net een week thuis was is hier het vreselijke ongeluk met Jumper gebeurd en daardoor heeft ze een paar maanden stil gestaan (zowel zij als ik waren behoorlijk aangeslagen hiervan), maar na twee maanden kon ik er zo weer opstappen en mee weg rijden. Ze is gewoon met veel vertrouwen en rust zadelmak gemaakt en daar heb je later zoveel voordeel van, dat wil je niet weten