Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Citaat:Ik gebruik bijzet en later opzet.
Askja schreef:Citaat:Ik gebruik bijzet en later opzet.
Een opzet? Wat voor doel beoog je daarmee?
Mijn beeld bij een opzet is het kunstmatig fixeren van oprichting. Maar misschien vergis ik me?
On topic: ik gebruik zelf altijd touwtjes. Elastiek is alleen nuttig voor paarden die heel gevoelig zijn in de mond.
horseman schreef:Het touwtje biedt duidelijker weerstand op het moment dat het paard zijn hoofd in ongewenste houding brengt en geeft meteen na als het paard dat ook doet. Het touwtje komt dus misschien wel iets harder in maar is daardoor wel veel duidelijker voor het paard.

Citaat:volgens mij is er in geen paardenwinkel iets te verkrijgen wat touw is en bedoeld is om je paard nageeflijk te krijgen.
kan het me tenminste niet voorstellen.
een ruiterhand is meegaand en elastiek komt daar dichter bij in de buurt dan touw
en ik blijf zeggen dat ik Elastiek vriendelijker vind.
.
een hoofdstel om teugels om de hals "vast maken'' longeerlijn eraan en longeren. ik denk dat het niet zo veek uitmaakt net als veel er al zeggen , het ene heeft dit voordeel het andere dat voordeel!
horseman schreef:Het elastiek rekt uit en leert daardoor de paarden dat ze kunnen trekken en hangen waardoor ze harder worden in de mond.
Het touwtje biedt duidelijker weerstand op het moment dat het paard zijn hoofd in ongewenste houding brengt en geeft meteen na als het paard dat ook doet. Het touwtje komt dus misschien wel iets harder in maar is daardoor wel veel duidelijker voor het paard.
horseman schreef:Het elastiek rekt uit en leert daardoor de paarden dat ze kunnen trekken en hangen waardoor ze harder worden in de mond.
Het touwtje biedt duidelijker weerstand op het moment dat het paard zijn hoofd in ongewenste houding brengt en geeft meteen na als het paard dat ook doet. Het touwtje komt dus misschien wel iets harder in maar is daardoor wel veel duidelijker voor het paard.