Zijn jullie het hier mee eens?
Vinden jullie dit echt een taak voor een ervaren ruiter, of vinden jullie dat dit onder begeleiding ook kan worden uitgevoerd door een minder ervaren ruiter, zodat paard en ruiter samen groeien?
Brand los
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Musicjohn schreef:Als jij een paard als vanaf veulen hebt, en altijd verzorgd hebt, en er een hele goede band mee hebt (en het paard met jou) dan denk ik dat het op zich goed moet kunnen dat jij het paard zelf zadelmak maakt. Ze zal jou immers beter vertrouwen dan een vreemde, en zich veel meer (en sneller) op haar gemakt voelen.
.
sronnie schreef:Dan kan het paard nog zoveel vertrouwen in je hebben, hoe ga je het oplossen als je dingen verkeerd hebt aangeleerd en dus blijkt dat je toch beter iemand anders het kunnen laten doen?
als je maar goede begeleiding hebt en het paard in de beweging niet in de weg zit....... Dus ook de matige ruiter kan gewoon een paard inrijden MITS goed begeleid KiWiKo schreef:Nee hoor hoeft helemaal nietals je maar goede begeleiding hebt en het paard in de beweging niet in de weg zit....... Dus ook de matige ruiter kan gewoon een paard inrijden MITS goed begeleid

Citaat:Ik heb altijd zo'n moeite met die begrippen...ervaren ruiter...matige ruiter...zeer goede ruiter enz. Heeft iedereen zichzelf wel in het juiste hokje gestopt? Denk dat menig meisje dat een jaar op een manege rijdt zichzelf als ervaren zal bestempelen, maar of dat klopt?

x_liesje_x schreef:onder begeleiding vind ik dat een iets minder ervaren ruiter het ook best kan doen, maar dan wel echt onder goede begeleiding. dus wel iemand die er echt verstand van heeft.
maar geen beginner opzetten, wel iemand die al goed kan rijden, maar het hoeft geen Z ruiter te zijn..