Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Loowis schreef:sommige 5 jarige rijden al bijna M2.
.. Loowis schreef:sommige 5 jarige rijden al bijna M2.
xRavel schreef:Loowis schreef:sommige 5 jarige rijden al bijna M2.
Dat is het hem juist, daar ben ik het niet altijd mee eens..
Visconti schreef:qua botgroei is elk paard even snel volgroeit, dus dan maakt het niet uit of het een haflinger of een kwpner is.
Qimm schreef:Loowis schreef:sommige 5 jarige rijden al bijna M2.
En het is maar de vraag óf dat zo goed is.
Die oefeningen die je nu doet kunnen wel, maar dan zou ik dat niet vaker dan 1 of 2x in de week oefenen, niet iedere keer dat je rijdt.
tuurlijk niet meteen kei hard gaan trainen he! Visconti schreef:dat is helaas een fout die meeste mensen maken. Dan krijg je zulke situaties waar een paard van 5 op M2 niveau loopt, misschien lijkt hij volwassen maar ze zijn nog in de groei op dat moment. Elk paard is pas op zn 6de uit gegroeit, tot die leeftijd moet er rustig aangedaan worden omdat de groeischijven in de rug nog niet gesloten zijn en je dus schade kunt veroorzaken waar een paard op langer termijn last van kan krijgen.
. Jessicoo schreef:Ik vind het niet te veel gevraagd..
Het hangt er van af ook hoe leergierig het paardje is..
En als ze het wel wil en niet in protest gaat waarom niet..
Rijd je ook wedstrijden dan ofniet? ..
midgie schreef:Ik vind een 5 jarige in M2 ook wel erg sneu, zeker als je bedenkt dat een 5 jarige heel vroeger nog op die leeftijd nog als veulen gezien werden.
. LDRD schreef:midgie schreef:Ik vind een 5 jarige in M2 ook wel erg sneu, zeker als je bedenkt dat een 5 jarige heel vroeger nog op die leeftijd nog als veulen gezien werden.
Heel vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was.