Ik vraag mij af waarom er altijd op het buitenbeen moet worden licht gereden?

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het heeft alleszinds een reden(voor het paard dan), iets met evenwicht in de bochten ofzo?

(dat tegelijk naar voren gaat met het buiten voorbeen)
runningkawa schreef:Eigenlijk rij je licht op het binnenachterbeen
Dit om dit binnen been meer ruimte te geven en in het moment van naar voren plaatsen te ontlasten
Dan kan hij dat gemakkelijker
W_W schreef:runningkawa schreef:Eigenlijk rij je licht op het binnenachterbeen
Dit om dit binnen been meer ruimte te geven en in het moment van naar voren plaatsen te ontlasten
Dan kan hij dat gemakkelijker
Yep! Dit is mij ook geleerd!
Ik weet niet hoe je het anders moet zeggen. Als ik gewoon normaal op het buitenbeen lichtrijd, dan voelt het veel meer in balans

elanor schreef:Het binnenbeen wordt in een bocht meer belast. Daarom ga je pas zitten als het buitenbeen neerkomt, zodat je het binnenbeen niet dubbel belast.
Zo is mij geleerd.

Rhodos schreef:Links op en afstappen heeft volgens mij niets met belasting te maken, dan zou je namelijk de ene keer links en de andere keer rechts op moeten stappen.
Maar over dat lichtrijden. Ik rij al jaren op hetzelfde been licht zowel links als rechtsom. Op de rechterhand rij ik in principe dus op het verkeerde been licht. Ik was me hier niet zo bewust van en nu attenderen mensen mij erop. Het is alleen nu zo dat als ik op de rechterhad op het goede been ga lichtrijden dit dramatisch zit. Mijn paard gaat raar lopen en ik lijk uit balans te zitten. Er zijn mensen die zeggen dat je je paard schreef rijdt als je op het verkeerde been lichtrijdt. Hoe schadelijk is het nu eigenlijk?

Rhodos schreef:Links op en afstappen heeft volgens mij niets met belasting te maken, dan zou je namelijk de ene keer links en de andere keer rechts op moeten stappen.
Maar over dat lichtrijden. Ik rij al jaren op hetzelfde been licht zowel links als rechtsom. Op de rechterhand rij ik in principe dus op het verkeerde been licht. Ik was me hier niet zo bewust van en nu attenderen mensen mij erop. Het is alleen nu zo dat als ik op de rechterhad op het goede been ga lichtrijden dit dramatisch zit. Mijn paard gaat raar lopen en ik lijk uit balans te zitten. Er zijn mensen die zeggen dat je je paard schreef rijdt als je op het verkeerde been lichtrijdt. Hoe schadelijk is het nu eigenlijk?