Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

piewie schreef:ik zit er ook aan te denken gewoon te proberen omdat ik ook die garantie heb als het niet lukt of werkt, wil de eigenaar hem gewoon weer terug
.

daffodil schreef:Gewoon doen en zorgen dat je goede begeleiding krijgt zodat je het paard goed kan inrijden en kan leren zijn grootte en kracht in ieder geval niet tegen je te gebruiken. Je zal best een keer ergens moeite mee krijgen, maar dat heb je ook met een 3 jarige van 1.65.
Wel is het zo dat je je er wel van bewust moet zijn dat een 3 jarig paard van 1.80 nog erg veel tijd nodig heeft om sterker te worden. Mijn paard is 1.84 en die hebben ze zelfs tot zijn vierde uit laten groeien en de twee jaar daarna zeer rustig ingereden/aangereden. Die is pas vanaf zijn zesde echt aan het werk gegaan. Ik heb daar wel een sterk paard voor terug gekregen wat werkelijk nooit wat mankeert!
.
.. 
Als jij hem leert dat hij zich niet te sterk mag/hoeft te maken onder het zadel, is er niets aan het handje
Succes met je paard, mocht je besluiten hem te kopen