Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suus27 schreef:Het klint niet goed, maar mijn mening is dat je hier niet mee moet gaan bemoeien, ondanks dat het niet leuk is voor het paard. Het is niet jouw paard, maar de hare. Als buitenstaander is het makkelijk iets te zeggen dat het niet goed is, verder wek je er alleen maar aargwaan op voor het meisje. Er zal vast snel iemand in haar naaste omgeving zijn die het ook opmerkt en er iets van zal zeggen.

jillie1994 schreef:Die zeggen er dus niets van,, die doen alsof het zo hoort,
.jillie1994 schreef:Dus nu doet iedereen alsof het normaal is hoe zij rijd?!
Ik vind dit echt niet kunnen.

Als ik iemand op deze manier zie rijden zeg ik er wel wat van. Het paard kan niet voor zichzelf opkomen en is het niet een beetje van deze tijd dat we allemaal maar onze mond (moeten) houden. Ikzelf ben dan wel meer van het tactisch wat zeggen, maar goed ik hou m'n mond dus niet, ongeacht of ik de persoon wel of niet ken. Zammie schreef:Jaaa, allemaal de andere kant opdraaien en er vooral niets van zeggen. Een voormalige vriendin van mij rijdt haar paarden ook zo. Ik heb er wel 100 x wat van gezegd, maar denk maar niet dat er wat veranderdAls ik iemand op deze manier zie rijden zeg ik er wel wat van. Het paard kan niet voor zichzelf opkomen en is het niet een beetje van deze tijd dat we allemaal maar onze mond (moeten) houden. Ikzelf ben dan wel meer van het tactisch wat zeggen, maar goed ik hou m'n mond dus niet, ongeacht of ik de persoon wel of niet ken.
Elinee schreef:Zammie schreef:Jaaa, allemaal de andere kant opdraaien en er vooral niets van zeggen. Een voormalige vriendin van mij rijdt haar paarden ook zo. Ik heb er wel 100 x wat van gezegd, maar denk maar niet dat er wat veranderdAls ik iemand op deze manier zie rijden zeg ik er wel wat van. Het paard kan niet voor zichzelf opkomen en is het niet een beetje van deze tijd dat we allemaal maar onze mond (moeten) houden. Ikzelf ben dan wel meer van het tactisch wat zeggen, maar goed ik hou m'n mond dus niet, ongeacht of ik de persoon wel of niet ken.
zou jij het leuk vinden als iemand anders zich met jou rijstijl bemoeid?
ongeacht of die goed of fout is in die ander zijn ogen?
Mossel schreef:Je kan er gewoon niks van zeggen dat heeft geen nut dan bel je toch de politie iof in het geval van dat paard de DB.
Zammie schreef:Als ik id verkeerd zou rijden, heb ik absoluut geen bezwaar tegen commentaar. Ben z dressuur en m springen geweest en heb jaren op verschillende stallen gewerkt en kan dus wel tegen kritiek. Het gaat hier om dierenkwelling en daar mag je volgens jou niet over zeggen.
Zammie schreef:Als een kind mishandeld wordt op straat of iemand wordt in elkaar getrapt, ALLEMAAL DE ANDERE KANT OPKIJKEN!! Vooral niets doen geen actie ondernemen hoor!
Musicjohn schreef:Zammie schreef:Als ik id verkeerd zou rijden, heb ik absoluut geen bezwaar tegen commentaar. Ben z dressuur en m springen geweest en heb jaren op verschillende stallen gewerkt en kan dus wel tegen kritiek. Het gaat hier om dierenkwelling en daar mag je volgens jou niet over zeggen.
En dat is nou precies het hele eieren-eten.![]()
Je gaat dus geen Z-dressuur of M-spingruiter tegenkomen die werkelijk zo veschrikkelijk slecht rijdt dat het een kwelling voor het paard is.
Een groot gedeelte van de "overige" ruiters/amazone's kan dus inderdaad zo onervaren zijn dat ze een kwelling voor het paard zijn. Echter, een groot gedeelte van deze groep denk dat de zon uit hun hol schijnt en dat ze de sterren van de hemel rijden (want ze zijn al helemaal 13 en rijden al vanaf hun 7e op het erf van de lokale boer). Die personen ga je sowieso niet wijs maken dat ze verkeerd rijden. Dus is het (A) tevergeefse moeite en (B) erg brutaal om je met andermans zaken te bemoeien, en (C) ontaard het waarschijnlijk toch in een fikse ruzie als je er wat van zegt, of kun je nog een grote bek terug krijgen ook.
Maar het staat een ieder uiteraard geheel vrij om zich te bemoeien met zaken waarvan hij/zij van mening is dat het zijn/haar bemoeienissen gebruiken kan.
Musicjohn schreef:Zammie schreef:Als een kind mishandeld wordt op straat of iemand wordt in elkaar getrapt, ALLEMAAL DE ANDERE KANT OPKIJKEN!! Vooral niets doen geen actie ondernemen hoor!
Is hier over mishandeling gespoken dan?