help!!! Een zomerdipje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

help!!! Een zomerdipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 22:43

He allemaal,

ik weet niet zeker of ik dit topic op de goede plaats heb gezet maar ik zou toch graag wat reacties van anderen lezen. Ik heb een beetje last van een zomerdipje. Of eigenlijk is het mijn paardje wat daar last van heeft. Hij lijkt nergens meer zin in te hebben. No Cheer Het gaat dan ook niet zo goed de afgelopen week, twee weken. Hij heeft geen zin in dressuur, hij is niet vrolijk in het bos en zelfs voor springen, wat hij anders geweldig leuk vindt, loopt hij nog nauwelijks warm. Omdat hij niet lekker vooruit en ontspannen is, gaat t rijden ook niet zo goed. Ik heb al veel gevarieerd met wat ik doe, naar buiten, dressuur en springen maar nergens schijnt hij zin in te hebben. Ik weet niet wat ik ermee moet. Volgens mij is het echt een dipje. Ach gut Herkennen jullie dit? Graag reacties.
Hij is niet ziek, verkouden en hij heeft ook geen pijn aan zijn hoeven ofzo.

Anoniem

Re: help!!! Een zomerdipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:47

Dit heeft mijn vzpaard ook een tijdje gehad!
Wat bij haar heel erg geholpen heeft is vakantie!
Gewoon 2 weken lang ff alleen maar knuffelen, poetsen, snoepjes geven en dat soort dingen!

Even niet hoeven te werken!

Succes ermee!

anjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:48

het komt mij wel bekend voor, meer paarden hebben een dipje voor de zomer en/of voor de winter. hou het lekker ontspannen met wat buitenritjes of wat licht werk dan komt alles goed. (als je zeker weet dat het echt een dipje is, en er geen ander reden voor is?)

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:53

De enige tip die ik kan geven..gewoon doorgaan..

dipjes horen erbij..en zijn helaas onvermijdelijk..

Misschien even flink gaan lessen?

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 20:04

misschien wil ze idd gewoon even rust net als bij mensen vakantie:P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:48

Zoiets had mijn ony ook, die heb ik toen een week vrij gegeven en daarna had ze er weer zin in.

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:00

soms zit je pony een dipje... misschien moet je wat anders gaan doen :d met nog een pony erbij wandelen Haha! spelletjes doen, nh, grondwerk enzo Haha!

Pep1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:12

Lekker vrij geven is mijn tip. Mijn paard heeft het ook gehad en die heb ik 3 a 4 dagen in de week lekker vrij gegeven en ze heeft mij ook niet gezien op die dagen. Alleen lekker buiten gelopen. Dan kwam ik 2 dagen of 1 dag later weer eens kijken en rijden enz. Daarna was de dip helemaal weg.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:35

dank jullie voor de tips. Ik zal hem een slekker ene paar dagen alleen maar borstelen en lekker vrij geven. Hopelijk helpt het en voelt hij zich snel beter.
Ik heb echt een beetje medelijden met hem. Ach gut

Proda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:51

Die van mij heeft daar ook een keer per jaar last van. Idd, gewoon paar dagen vrij geven, en dan komt t wel goed.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:55

je paardje gewoon even vakantie geven. Een weekje of twee de wei op en je zal het verschil zien