Over lesgeld: hoe betalen jullie dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Steph1989

Over lesgeld: hoe betalen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 19:11

Ik weet niet of het hier juist staat, maar ik wilde er graag verschillende meningen over horen, soort discussie dus, dus daarom dat ik het hier gezet heb.

In (viewtopic.php?f=158&t=812981) dit topic gaat het over de lesgelden die iedereen betaald.
Nu merk ik dat dit gemiddeld rond de 20 euro per uur ligt, maar dat er ook zijn die les krijgen van iemand die 40 euro per uur vraagt !

Nu vraag ik mij af, zijn al die mensen dan super rijk ? Krijgen (jullie) of zij elke week zo'n les ? Mensen die bv. nog niet werken, betalen jullie ouders dit dan ? Of betalen jullie het van jullie zakgeld of ga je er vakantie werk voor doen ?

Ogrop

Re: Over lesgeld: hoe betalen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:13

Tot nu toe heeft mijn vader het betaalt. Aangezien ik nu een tijdje niet meer les. (ben me eerst aan het concentreren op de ritten met begeleiding + brevetten afgelegd.) Maar als ik weer wat tijd over heb + een eigen baantje betaal ik het zelf. Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:17

Ik heb één keer per week groepsles, en voor een wedstrijd 2 x per week prive les, heb ik geen wedstrijd dan heb ik 1 x per week prive les.
Een half uurtje prive les kost 10 euro, een groepsles 26 euro per maand (volgens mij)

Mijn ouders betalen alles Lachen

mexxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:18

Ik betaal maar 12 euro voor 2x een halfuur.
(wel goede prof lessen)
De trailerhuur en lessen betalen mijn ouders.
Ik heb niet zo vaak les, ik zou ip 1 keer per maand les hebben.
Maar het lukt niet altijd omdat er te weinig aanmeldingen ofzo zijn.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:20

ik betaal 20 euro voor een uur. komende weken iedere week les, en dan betaald myn moeder 40 euro en ik ook. dus allebei de helfd.
ik vindt het niet erg om mee te betalen omdat het allemaal al zo veel kost, en ik dan ook een bydrage lever:+

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:20

Ik werk er gewoon voor. Een keer in de week een half uurtje privéles. Ben ik 60 euro per maand aan kwijt ongeveer, maar daar komen de kosten van mijn paard nog gewoon bij.
Ben deze zomer dan ook niet op vakantie geweest, maar heb keihard 35 uur per week gewerkt. Heb nu weer genoeg verdiend voor 2 maanden, maar blijf gewoon werken, want je weet nooit wat je tegenkomt.

Agnessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:24

Ik heb les in Bant van iemand die momenteel Prix st. George rijdt en daar betaal ik maar 20 euro voor (ongeveer drie kwartier ofzow...licht er aan hoelang het nodig is haha). Als je je paard daar niet op stal hebt staan moet je wel 35 euro ofzow betalen volgens mij. Met de IJslanders heb ik les in Ommen en daar betaal ik 15 euro voor. Mijn moeder financiert 1 les in de maand, de rest betaal ik zelf.
Ik werk veel bij de Appie Heijn waar ik dus mijn geld hiervoor verdien.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:53

ik betaal alles zelf, dus ook mijn les. nu is mijn instructrice niet heel duur, 10 euro per half uur.
ik studeer nog en werk daarnaast 10 uur per week.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 20:39

Ik heb elke woensdag een half uur les en me ouders betalen dat.
Eerst had ik elke week een uur les maar ik ben van instructrice veranderd.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:04

Elke maandag les, uurtje 15 euro nog best goedkoop, dit betaal ik soms zelf maar soms me ouders.
Dinsdag ook les (word andere dag) ook een uur op een manege ik heb géén idee hoe duur die is maar die betalen me ouder sowieso dit is de reden waarom ik die andere les soms zelf betaal! Haha!

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:22

Ik heb elke week privéles en mijn ouders betalen dat. (20,- per uur).

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:24

Ik kreeg het tot voor kort kado van mijn ouders elke week,maar betaal het nu zelf. Ik werk erg veel, zowel zelf rijlessen geven, Oppassen, werken als begeleider in de gehandicapten zorg etc. op die manier verdien ik genoeg om elke week priveles te betalen, op concours te gaan ( zowel startgeld, benzine als andere kosten voor mijzelf) en 3 paarden te kunnen houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:16

40 uur werken *LOL* en ik betaal binnenkort nog wel meer dan 40 euro

vraag me overigens wel af wat dit met een rijtechnische discussie te maken heeft Verward

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:20

Ik neem 3a4keer per week een half uurtje les waarvan het telkens 1 euro bedraagt. Word allemaal door m'n ouders betaald. Heb zelf wel gezegt dat ik geen zakgeld wil. Omdat ze zoveel spenderen aan enkel nog maar lessen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:24

Ik heb 1x in de week een half uur les van twintig euro wat wordt betaald door mijn ouders.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:28

Ik heb allemaal lieve sponsors, o.a. mijn opa en oma die mijn manege lessen nog steeds betalen. (10 lessen is 126 euro geloof ik, ik les 2x, dus betalen dan ook 2x zoveel)
Eigenpaarden onderhoud ik zelf. Maar mijn overige kosten zoals ziekenfonds+studie betalen mijn ouders dan weer..

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 22:34

Inderdaad gewoon 40 uur werken of meer. Ik betaal 40 euro voor een half uur. Ik ben met paard goedkoper gaan staan om meer te kunnen lessen. Bovendien zie ik het als een goede investering. Dus ik heb liever les dan dat ik een dure merkbroek koop ofzo... tenzij het een paardrijbroek is hahaha.

LisaenNatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:21

ik betaal voor mijn les 15 euro, en dat geef ik na iedere les, want het is zwart werk

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 23:24

Ik betaal 15 euro voor een les, 2x de maand. De ene keer betaal ik het, de andere keer ouders.. Er is geen vaste regeling, gewoon zoals het uitkomt (als iemand nog eerst naar de automaat zou moeten terwijl de ander het geld zo heeft liggen betaald die dus) Lachen

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:37

Ik heb gewoon pas een eigen paard gekocht toen ik het me kon veroorloven. Het is tenslotte mijn hobby, daar hoeven anderen niet aan te betalen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:38

Ik betaal ook 40 per uur, en ik heb iedere week les, en om de week zelfs twee keer. Die 40 is inclusief BTW en mijn instructrice moet daar inkomstenbelasting over betalen. Zo veel houdt ze er dus niet aan over ik verdien meer Knipoog

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:18

Krijg je dan ook echte rekening, waarop de BTW staat vermeld ? Lachen

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:43

Als ik dat zou willen wel, maar dat hoef ik niet.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:46

Mijn ouders betalen 2x per maand privéles van €17,50 per half uur/3 kwartier, als ik meer wil lessen moet ik dat zelf betalen.

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:47

Mijn ouders betalen mijn lessen, maar zelf zou ik het ook kunnen betalen hoor. Alleen zo geregeld, dat ik de boven schoonmaak, en hun mijn lessen betalen.

Mijn instructrice kost 12 euro per uur.
En ze is nog véél beter dan de gemiddelde(die 40 kost), dat durf ik zo te zeggen.

En ik betaal wat ik rijd. Dus 40 minuten les = 40 minuten betalen.
En, soms wil ik twee keer een halfuur in de week, dat is ook prima.
Owja, het is een privéles.