Spiegel in de manege: Hoe? wat? waar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rapiti

Spiegel in de manege: Hoe? wat? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-07 11:58

Hallo!

Wij zijn op zoek naar een spiegels (met veiligheidsfolie) voor in de manege (1 aan het eind van de lange zijnde en 1 bij E of B). Op www.dressuurspiegels.nl heb ik al gekeken, maar aangezien die nogal prijzig zijn wil ik eerst graag weten wat de alternatieven zijn.
Welke maten vindt je handig? Waar te koop? Kortom wie heeft alternatieven, adviezen, tips en ervaringen?

Alvast bedankt!

Oliebeer

Re: Spiegel in de manege: Hoe? wat? waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 18:07

als ik een spiegel zou kopen, zou ik gewoon een normale spiegel kopen, ik denk dat ze die bij doehetzelfzaken die wel hebben, maar wat is veiligheidsfolie?

yolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 00:24

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 01:45

Ik zou wel als het betaalbaar is 1 kopen die je dicht kan doen (tenminste als er ook paarden los gaan in die bak) Of dat je hem af kan dekken.. Paarden hebben namelijk snel de neiging om te denken dat er een vreemde daar aan de andere kant staat of dat daar meer ruimte is Knipoog.. We hebben een keer gehad dat een paard er vol op af ging die konden we net op zijn aan de kant jagen en spiegel dichtdoen.. En het zal maar een keer te laat zijn..

Rapiti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 07:30

Oke dankjewel! Een spiegel met een klep/luik is idd wel erg handig, zeker met jonge beesten of hengsten.

Nog meer mensen met tips e.d?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 12:22

Wij hebben 3 spiegels hangen. 1 Lange aan een lange zijde, en 2 hoge op de korte zijden.
Ik gebruik ze eigenlijk allemaal wel en mis ze ook bv als ik in de buitenbak rijd.

Als ik er nog maar 1 zou mogen hebben, dan koos ik voor een spiegel op een korte zijde, dus eentje waar je recht op af kan rijden. Die gebruik ik denk ik wel het meest. Nadeel van 1 is dat je 'm dan ergens in het midden zou moeten hangen om er op 2 handen gebruik van te kunnen maken.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 19:06

Er heeft pas een artikel in de Hoefslag gestaan over spiegels, zal eens kijken welk nummer dat was.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 20:16

Op de manege bij ons hangt de spiegel niet recht voor hoefslag zeg maar, maar erboven, en dan schuin naar beneden. Je kan jezelf dan goed zien, en je paard kan er niet doorheen lopen Knipoog

shakiira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:44

meestal hangen de spiegels aan een lange zijde

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 18:43

Wij hebben er 4. links en rechts bij de C en 2 aan de lange zijde. Bij ons zijn alle paarden er wel aangewend, geen problemen. Ik mis ze inderdaad ookwel als ik buiten rij, ik vind het erg handig om te kijken of ik goed zit enzo.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:27

Wij hebben er ok 4 hangen gewoon zelf bij de dhz zaak gekocht en daar wit transperant plak folie over gedaan. Als je er iets voor wilt hebben dan kun je er bv een houten luxaflex(xenos) voor hangen dit heeft mijn vriendin.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 23:36

Ik lees even mee... Wij willen in de binnenbak van 1 korte zijde een spiegelwand maken, we hebben nu 2 spiegels en waar ik les is ook de hele wand met spiegels, echt super fijn!

Heeft iemand ervaring met deze spiegels bij de buitenbak? Wij wilden er 2 bestellen, bij elke bak 1, maar nu zei iemand dat dat wel eens kon gaan fluiten met wind, daar zitten we dus echt niet op te wachten!!