Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En vanaf welke hoogte het een paard is weet ik ook niet
Miss_Maya schreef:tot 1.48 is een pony
DresslOver schreef:Hmm ik TeM.
Edit; een E-pony bestaat wél. Pony's zijn tot 1.56 paard begint vanaf 1.57.
is vast wel ergens te vinden, even goed zoeken.
edit; met dank aan de boktwiki.
http://www.bokt.nl/wiki/Pony
Miss_Maya schreef:tot 1.48 is een pony
Citaat:alle paarden met een stokmaat van minder dan of gelijk aan 1,48 meter behoren tot de pony's. 1.48 Meter lijkt misschien een gekke maat, maar deze is gebaseerd op de Engels inch. Eén inch is ongeveer 2,48 cm. Pony's zijn dus maximaal 60 inches. E-pony's zijn eigenlijk kleine paarden met een stokmaat hoger dan 1,48 meter en maximaal 1,569 meter. Een andere maatstaf om pony's en paarden te onderscheiden, biedt de lichaamsbouw. Vergleken met hun hoogte hebben pony's meestal een diepere romp dan paarden. Ook bewegen ze zich anders. Dit wordt mede veroorzaakt door het feit dat hun benen verhoudingsgewijs korter zijn dan die van paarden.
Heb ik een half jaartje geleden namelijk nog opgezocht
marielle_p schreef:is goed,LCharlotte! @ DresslOver dat het 1.48,1 is saat daar, maar we zegt dat het zo is? iedereen denkt dat het anders is. Ik weet dat het vast staat en dat het maar een hoogte is. Maar in het eene boek van mijn staat dat het ECHT 1.48 is, en in de andere staat weer iets anders. en zo is het ook met website's
Ik heb in ieder geval wel begrepen dat het in Belgie 1.48 is, Maar wat dan in nederland? Iedereen denkt iets anders!