Kurzkehrt Wie weet het???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ankie1

Kurzkehrt Wie weet het???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 18:09

De Kurzkehrt.... wie kan mij vertellen wat dit is? Koe
Vorige maand heb ik in Belgie dressuur gereden,een belgische M6 proef waar dit figuur in zat,aan mijn mede ruiters gevraagd hoe dit figuur ging maar de meningen waren er nogal over verdeeld,ik heb er uiteindelijk maar een soort keertwending in stap van gemaakt maar volgens mij is dit niet de bedoeling.... Vork
Eind September start ik in Duitsland en ik zie dat het leuke figuur er weer in zit... Gestoord
Het is dus de bedoeling dat je het uit draf rijdt,
Zo staat het in mijn proef

A C slangevolte 4 boogen in draf
B Kurzkehrt rechts daarna middenstap..........

Volgens mijn eigen instructeur moet je je draf zo ver doorverzamelen en dan in draf dus toch een soort keertwending ervan maken????
Wie heeft de gouden tip????

Barmat

Re: Kurzkehrt Wie weet het???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:14

Een "Kehrt" is een links- al dan rechtsomkeert. Ik zou dus zeggen dat het zoiets zou moetne zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:12

Ik dacht ook dat de Kurzkehrt een keertwending was maar in die proef is het dan wel raar, in draf Haha! .

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:13

1+1=2 nadenkend zou ik dan zeggen: een kleine links- of rechtsomkeert in draf Haha!

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 19:26

Links,of rechtsomkeert word indezelfde preog omschreven als Keertvolte...... dus denk niet dat het goed is...... ingewikkeld he?

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:28

heb ook een paar keer in Belgie gereden, en maakte er ook een keertwendig van, war ik wel 8-en voor kreeg?!?!dan weet ik eht ook niet meer hoor!!! Clown

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:37

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:38

kijk!!!!

eefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:43

Als je de kurzkehrt vanuit draf moet rijden, moet je eerst een overgang rijden naar (verzamelde) stap en dan meteen de kurzkehrt rijden.
Het is inderdaad een keertwending om de achterhand, met als grote verschil dat je een keertwending rijdt vanuit halt, en de kurzkehrt moet je rijden vanuit stap. Het paard moet ook met het binnen achterbeen blijven doorstappen dus niet de voet laten staan en hierom rond draaien.
Zoals op het filmpje moet het inderdaad ongeveer zijn, alleen gaat hier het laatste stukje niet helemaal goed.
Als je op de 2e hoefslag uitkomt appuyeer je best naar de hoefslag toe om de juiste buiging te houden.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:46

is inderdaad keertwending om de achterhand, alleen moeten ze bij ons in Belgie weer iets specialer doen he, het klinkt misschien wat beter....

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-07 20:19

haha dank je wel! ziet er zo makkelijk uit........ is het toch een hollandse keertwending!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:30

eefken schreef:
Het is inderdaad een keertwending om de achterhand, met als grote verschil dat je een keertwending rijdt vanuit halt, en de kurzkehrt moet je rijden vanuit stap. Het paard moet ook met het binnen achterbeen blijven doorstappen dus niet de voet laten staan en hierom rond draaien.

Is het in Belgie echt zo dat je de keertwending uit halt rijdt? Poeh, dan is het echt nog moeilijk om de achterbenen goed door te laten stappen zeg Vork

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:10

Nee, dat is niet zo bij de normale keertwending om de achterhand, die wordt net als in Nederland vanuit de stap gereden en dan heet het dus kurzkehrt in sommige proeven. Bij bijv. de LRV wedstrijden wordt het wel gewoon keertwending genoemd. Bij de wedstrijden waar het kurzkehrt genoemd wordt komen ook keertwendingen om de voorhand voor op lager niveau, deze worden wel vanuit de halt gereden. Vandaar misschien de verwarring.