- Hey
Weet niet of het hier goed staat, maar is toch rijtechnisch..
Wat is jullie indeling tijdens het alleen rijden?
Ik bedoel, hoelang stappen juillie in en dergelijke.
Is wel interessant om te weten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Carry schreef:Ligt aan het paard wat ik rijd, omstandigheden en waarvoor ik train. Gisteren heb ik met een paardje 5 minuten ingestapt (ging om ong 3 uur longeren) en vanmorgen vroeg heb ik wel een halfuur moeten stappen tot ik haar spieren los had
Goof89 schreef:Carry schreef:Ligt aan het paard wat ik rijd, omstandigheden en waarvoor ik train. Gisteren heb ik met een paardje 5 minuten ingestapt (ging om ong 3 uur longeren) en vanmorgen vroeg heb ik wel een halfuur moeten stappen tot ik haar spieren los had
3 uur longeerwerk ? Is dat niet wat veel ?
Ik stap rond de 5 min los , dan wat oefeningen in de stap.
Dan het drafwerk met veel overgangen, rond de 15 min, dan galop met overgangen rond de 10 min denk ik..
Het is eigenlijk altijd wel anders, soms snel galop om snel af te ronden.
Soms pas na een half uur galop als hij het uithangt..
Goof89 schreef:Carry schreef:Ligt aan het paard wat ik rijd, omstandigheden en waarvoor ik train. Gisteren heb ik met een paardje 5 minuten ingestapt (ging om ong 3 uur longeren) en vanmorgen vroeg heb ik wel een halfuur moeten stappen tot ik haar spieren los had
3 uur longeerwerk ? Is dat niet wat veel ?
Ik stap rond de 5 min los , dan wat oefeningen in de stap.
Dan het drafwerk met veel overgangen, rond de 15 min, dan galop met overgangen rond de 10 min denk ik..
Het is eigenlijk altijd wel anders, soms snel galop om snel af te ronden.
Soms pas na een half uur galop als hij het uithangt..
)
Carry schreef:Nee, om 15.00 uur (3 uur dus, ik ga absoluut niet 3 uur longeren wordt ik misselijk op den duur)
Ik zit met een paard dat de hele nacht slaapt en ook ligt dus 's morgens is ze heel stijf.
Goof89 schreef:Carry schreef:Nee, om 15.00 uur (3 uur dus, ik ga absoluut niet 3 uur longeren wordt ik misselijk op den duur)
Ik zit met een paard dat de hele nacht slaapt en ook ligt dus 's morgens is ze heel stijf.
hahah oke oke ; ik dacht echt al van isdie ZOT
paard zal neervallen met dat tempo 

(schouderbinnenwaarts, travers, verzamelde galop, wijken)
.
.
. Als het paard er ook maar plezier aan heeft...