muziek in tijdens het rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:37

ik vroeg me af hoeveel mensen met een mp3 speler aan rijden.
zo ja, waarom?
zo nee, waarom niet?

gewoon nieuwsgierigheid Clown

ik doe het zelf wel. ik vind het heerlijk om mijn eigen muziek te luisteren als ik aan het rijden ben.

ambertJ

Re: muziek in tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:38

Ja, ik doe het ook ! Lachen
ik vind het heeeerlijk om met muziek te rijden (af en toe proberen op de muziek te rijden is helemaal leuk Haha! )

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:39

Ik luister ook regelmatig muziek tijdens het rijden. Dan vind ik het makkelijker om ontspannen te zitten en niet te erg op iets te focussen.
Ook vind ik het wel leuk om op het ritme van de muziek oefeningentjes te doen Clown

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:42

Ik doe het ook soms.
Maar dan 1 oortje.

Ik vind altijd zo stom voelen als ik er 2 in heb met rijden dan liojkt het of ik meer met de muziek bezig ben dan met me ponietje.
Want die hoort die muziek niet.

Maar als ik muziek in heb probeer ik wel meestal op de muziek te rijden dats leuk vind ik Tong uitsteken

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 17:45

gelukkig, ik ben niet de enige die gek is Clown
ja indd maar 1 oortje, ik hoor sowieso al slecht met geluid op de achtergrond en anders ben ik helemaal niet meer bereikbaar voor de bewoonde wereld Nagelbijten / Gniffelen

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:51

niet meer...
ik betrap mezelf derop dat ik wil dat mijn paard in het ritme van de muziek gaat lopen Clown
dus geen volledige aandacht bij mijn paard Vork

thafalonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:00

Ik rijd zelf ook altijd met muziek in de oren.
Ik merk gewoon dat ik veel ontspannender op de paarden bezig ben.
Ik rijd er per dag zo'n 8 en dan wil het best saai zijn om maar niks te horen, vandaar muziekje.
Alleen als ik met jonge paarden bezig ben heb ik hem niet aan staan, want mocht er een geluid zijn waar ze van kunnen schrikken, en ik het dan niet hoor kan een rare beweging van het paard te onverwachts komen.

Maar heerlijk hoor met muziekje erbij.
Ik zeg altijd wel tegen mede ruiters, dat ik ze niet hoor Haha!
Gebeurt wel eens dat ze dan een heel verhaal aan het zeggen zijn en ik gewoon vrolijk doorrijd Haha!

Paperclip3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:06

ik rijd meestal met radio aan! ik vind het fijn om een ritme te horen tijdens het rijden

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:11

ja radio hoor je indd vaak, maar echt een mp3 speler.
wij hebben nl alleen een buitenbak dus anders vind ik het zo saai.
heb er ook cabaret en gesproken boeken opstaan. lekker intelectueel Clown

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:14

Ik deed het vroeger als ik in de weide reed.
Ik maak nu vooral buitenritten en dan kan dit uiteraard niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:17

Ik heb gewoon de radio aan.
In de buitenbak niks, maar vind het te gevaarlijk om de MP3 in te hebben, omdat ik dan ook echt helemaal niks hoor van de buitenwereld (itt mijn paard Clown )

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:19

Heb ook meestal 1 oortje in, mede door de buitenwereld. Of als de pet van meneer anders staat dan dat ik wil. (Alles-is-eng bui). Maar met 2 oortjes in rijden is wel prettiger:).

Vicky; heb ik ook;) was een keer tussendoor aan het stappen en met gecontentreed op de mp3 > caberet, en moest toch behoorlijk lachen en mijn moeder het maar niet begrijpen:+

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:19

ik doe het niet, ik vind dat als je rijdt je moet bezig zijn met je paard en niet met muziek. ik vind het afleidend.
en zoals iemand eerder al zei, ik denk dat ik ga beginnen rijden naar het tempo vd muziek Lachen

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:23

ik vind het niet afleidend, ik doe het soms ook in de buitenritten, in de bak niet maar het is erg ontspannend om
met muziek te rijden,, vind ik.. en idd. ik heb ook altijd 1 oortje in
want anders schrik ik me dood als er een fietser langs komt.. haha

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:24

ik hoor wel geluiden maar hoor niet precies wat er gezongen wordt en ga ook echt niet meezingen (kei voor banketstaaf) dus ben wel echt met paardrijden bezig, maar anders is het zo stil en daar kan ik niet zo goed tegen.

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-07 18:25

Amrah schreef:
Heb ook meestal 1 oortje in, mede door de buitenwereld. Of als de pet van meneer anders staat dan dat ik wil. (Alles-is-eng bui). Maar met 2 oortjes in rijden is wel prettiger:).

Vicky; heb ik ook;) was een keer tussendoor aan het stappen en met gecontentreed op de mp3 > caberet, en moest toch behoorlijk lachen en mijn moeder het maar niet begrijpen:+

hahaha, ja dat had ik met afspuiten vandaag--> de lama's
collega van me die kijkt me aan met een gezicht dat vraagt: moet ik het busje bellen? Tong uitsteken

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:29

Ik had het wel eens in. Heerlijk ontspannend werkt dat.
Ook altijd 1 dopje anders kan ik de auto's ed niet meer aanhoren komen Lachen . Maar nu niet meer omdat ik m'n mp3 kwijt ben Clown
[edit] spelfout

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:45

Eigenlijk heb ik ze nooit in.. Ik vind het veel fijner om de geluiden om me heen te horen Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:46

Ik rij eigenlijk altijd buiten en vind het dan niet veilig om met muziek in te rijden Wil verkeer e.d. wel horen aankomen Lachen

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 18:57

Met muziek in rijden vind ik ook echt niks. Ik rij voor ontspanning en heb dan het idee ook dat ik een deel van het contact met het paard mis wanneer ik dat zou doen. Wij hebben altijd standaard muziek aan bij de rijbakken, door geluidboxen. En dat vind ik al niks aan. Ik hou van muziek om me heen, maar als ik rij wil ik geen muziek horen, en trouwens, als ik echt actief aan het rijden ben dan hoor ik de muziek al geeneens meer.
Ik vind het zelf ook een stuk veiliger om alles gewoon te kunnen horen wat er om mij heen gebeurd.
Ik vraag me af of je wel echt met je hoofd bij je paard kan zijn als je een mp3 in je oren hebt geplant.

Strondvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:03

Emilion1985 schreef:
Met muziek in rijden vind ik ook echt niks. Ik rij voor ontspanning en heb dan het idee ook dat ik een deel van het contact met het paard mis wanneer ik dat zou doen. Wij hebben altijd standaard muziek aan bij de rijbakken, door geluidboxen. En dat vind ik al niks aan. Ik hou van muziek om me heen, maar als ik rij wil ik geen muziek horen, en trouwens, als ik echt actief aan het rijden ben dan hoor ik de muziek al geeneens meer.
Ik vind het zelf ook een stuk veiliger om alles gewoon te kunnen horen wat er om mij heen gebeurd.
Ik vraag me af of je wel echt met je hoofd bij je paard kan zijn als je een mp3 in je oren hebt geplant.

Ik word of afgeleid door de muziek, of ik ben zo bezig met mijn paard dat ik idd niet de muziek hoor. Ik rijd buiten (we hebben thuis een buitenbak Lachen ) en dan vind ik die geluiden een stuk prettiger.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:05

Nee niet, omdat ik niet zo dol ben op muziek dat ik het met rijden nodig ben, vind het zonder veel leuker, dan let je meer op je paard, het is veiliger en officieel mag het toch ook niet?
In de binnenbak is er wel muziek, maar dat is gewoon van de radio, dat hindert verder ook niet met rijden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:09

Nee, ik rij absoluut niet met muziek op. Ik hou mijn aandacht liever voor mijn lieve paard, daar ontspan ikzelf ook het meeste van. Bovendien geniet ik heel erg van de natuur waar de bak bij ons in ligt en als ik buiten door de bossen en de hei ga rijden (moet mijn paard nog zo inrijden, dat we ook lekker naar buiten kunnen) geniet ik liever van de natuur, de vogels, het ruizen van de bladeren en vooral van mijn paard en mij samen.

Muziek leidt me enorm af, ik wil dan zingen enzo. Haha!
Heb jarenlang in de muziekbizz gezeten, ik zing en dans nog steeds graag, maar als ik rij dan wil ik rijden en 100% met mijn paard bezig zijn. Lachen
Die aandacht verdient hij ook. Lovers

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:17

Ik heb het nog nooit gedaan! Wel een radio aan in de stal tijdens het tutten en poetsen, maar nooit tijdens het rijden. We hebben ook een buitenbak, dus veel zal je niet horen met wat wind. Lijkt me niet echt veilig met MP3, dan hoor je niet zoveel geluiden om je heen!

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 19:38

Ik kan me dan niet goed consentreren op het rijden en mijn paard. (en mijn vriendin natuurlijk)