Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

piewie schreef:Kalm aan doen, hij is nog jong. Ik rij veel jonge paarden en die vanmezelf is ook nog vrij jong, maar mijn ervaring is rustig aan doen, daar bereik je het meest mee. Luister goed naar je paard en rijd hem anders eens 1x in de 2 weken een keer extra, maar alleen als hij het aankan. Denk dat ie van jou nog niet is uitgegroeid, maar hou alles goed in de gaten, tanden/ kiezen en of het zadel enz nog goed past. Dit voorkomt een hoop pijn en ellende en DA kosten. Succes ermee
Kinke schreef:hij wordt volgende maand 4 en je hebt hem al 1,5 jaar onder het zadel?????
Kinke schreef:volgens mij is het tijd dat je je eens verdiept in het groeischema van een paard.

laurentia schreef:Hai,
Ik zou zeer zeker wachten. Drie keer per week is meer dan genoeg voor zijn leeftijd. Les is trouwens best pittig want heenstappend (op zich hartstikke goed!) krijgt hij ook al een hoop indrukken te verwerken, waardoor het in totaal een behoorlijk intensieve dag is. Ik merk dat je aan ene kant juist je best doet er zo goed mogelijk over na te denken, het komt over alsof je wel graag argumenten voor meer rijden wilt horen. Misschien is mijn advies niet het antwoord dat je het liefst zou horen maar zo zie ik het. Succes met beslissen!
ikke20 schreef:ik vroeg niet om commentaar ik vroeg iets heel anders dit is mijn eigen keuze geweest en het groeischema weet ik dondersgoed. ben zelf paardenparaveterinair en weet heus wel wat goed is en niet. en mijn paard heeft er niet onder geleden. anders had ik dat heus wel gemerkt dus graag reageren op mijn vraag en anders stil.
Je kan later altijd nog 4 x per week rijden
Het is toch goed zoals het is nu
Tinkerloos schreef:Als je alleen wil horen wat je wil horen,dan komt hier mijn advies:
Lekker 4 keer per week gaan rijden.
Kan jou die rug schelen joh,hij loopt toch lekker zo?
Ik zou het zeker doen!
En bovendien hebben deskundige ruiters het je aanbevolen,dus dan kan het!
Veel plezier met rijden,je kan ook 5 keer per week hoor,dat houd ie best vol.
Als hij te dik wordt door het voer zou ik ook meer gaan rijden ipv. minder te voeren.
Jij bent op de goede weg.
Succes!
ikke20 schreef:Tinkerloos schreef:Als je alleen wil horen wat je wil horen,dan komt hier mijn advies:
Lekker 4 keer per week gaan rijden.
Kan jou die rug schelen joh,hij loopt toch lekker zo?
Ik zou het zeker doen!
En bovendien hebben deskundige ruiters het je aanbevolen,dus dan kan het!
Veel plezier met rijden,je kan ook 5 keer per week hoor,dat houd ie best vol.
Als hij te dik wordt door het voer zou ik ook meer gaan rijden ipv. minder te voeren.
Jij bent op de goede weg.
Succes!
o wja weet je wat ik zal hem geen voer meer geven. toch knap van je dat je van daaruit kan kijken hoeveel dat ik hem voer. erg knap moet voedingdeskunidge worden kan je vanaf je bed rantsoenen gaan aanbevelen erg knap.
de deskundige ruiters heb ik er bij gehad vanwege zijn leeftijd van inrijden. en kan zeggen dat meerdere bekende springepaarden op dezelfde manier zijn ingereden.