hoe het niet moet!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

hoe het niet moet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 21:33

http://nl.youtube.com/watch?v=8wYpFdYqrAI

ik vond dit om te zien zo treurig.de paarden worden gewoon over de hindernissen getrapt, het paard verderop in het filmpje; het bloed loopt uit de neus en mond en toch laat hij zich nog in de mond bekijken als deze paarden ooit nog vertrouwen in de mens krijgen i.pv.angst Verdrietig

hyppolyte

Re: hoe het niet moet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:40

dit zijn allemaal zwaar overdreven filmpjes, waarvan sommige dingen ook nep zijn (zijn al meerdere topics over geweest), bovendien zijn het allemaal momentopnamen en zegt dat dus helemaal niets over de daadwerkelijke situatie. Neem dit dus gewoon met een pak zout.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:42

Lekker voor dat wijf die m een zweepslag verkocht en der afviel!!

Ik vind 't idd zielig, maar is ook wel overdreven!

Fantastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:44

Zo wie zo een nogal vreemd filmpje :s. Vooral erg triest om op je paard gaan slaan als hij gewoon stil staat.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 21:48

hyppolyte schreef:
dit zijn allemaal zwaar overdreven filmpjes, waarvan sommige dingen ook nep zijn (zijn al meerdere topics over geweest), bovendien zijn het allemaal momentopnamen en zegt dat dus helemaal niets over de daadwerkelijke situatie. Neem dit dus gewoon met een pak zout.

zolang het een momentopname is, blijft het een feit dat dit gebeurd, dan zal het mij een worst wezen of dit een momentopname is of altijd.... het gebeurd... simple as that.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-07 22:04

ik neem aan dat iedereen wel eens zijn of haar paard een tik heeft gegeven maar hier wordt gewoon door gemept en dat paard wat op de grond ligt
je moet het dan misschien wel met een korreltje zout nemen maar een heel pak......
en zolang jij je paard met respect behandeld(niet over je heen laten lopen natuurlijk Clown )dan doet hij veel meer voor je dan dat je zo in z'n mond loopt te scheuren of zit te meppen
of zie ik dat nou zo verkeerd......

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:10

GeTeM´d. Lachen

Joanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:11

Ik vind dat stuk van dat bloed wat uit de neus en mond stroomd niet zomaar even een momentopname

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:13

Mee eens, maar de persoon die het filmpje op youtube heeft gezet, heeft heel veel van dit soort filmpjes, propaganda heet dat, vandaar dat ik zei 'een pak zout'.
En ja oké, ook al zijn het momentopnamen, het is inderdaad gebeurt, maar durf jij in alle eerlijkheid te zeggen dat je nog nooit een paard met een zweep hebt geslagen of dat je in een ongecontroleerd moment een paard flink in de bek getrokken hebt? Als je paard in paniek raakt, dan reageer je instinctief, dus hoe vriendelijk je normaal gesproken ook rijdt, als er iets misgaat, dat is nou eenmaal je eerste respons. Vandaar de momentopname, misschien is er wel een onwijze bok/steiger partij aan vooraf gegaan omdat die paarden op dat moment even in een ***bui waren. Zo'n filpmje zegt dus niets.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 22:14

waarom heb je getemd?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:09

hyppolyte schreef:
En ja oké, ook al zijn het momentopnamen, het is inderdaad gebeurt, maar durf jij in alle eerlijkheid te zeggen dat je nog nooit een paard met een zweep hebt geslagen of dat je in een ongecontroleerd moment een paard flink in de bek getrokken hebt? Als je paard in paniek raakt, dan reageer je instinctief, dus hoe vriendelijk je normaal gesproken ook rijdt, als er iets misgaat, dat is nou eenmaal je eerste respons. Vandaar de momentopname, misschien is er wel een onwijze bok/steiger partij aan vooraf gegaan omdat die paarden op dat moment even in een ***bui waren. Zo'n filpmje zegt dus niets.

jep, dat durf ik met alle eerlijkheid te beweren. als jij geen andere reactie op een bok of steiger partij kan geven dan in zn bek rukken, moet je denk tóch nog wat beter je best doen om te leren rijden. ook een k*tbui moet je kunnen handelen in mijn ogen. rukken in zo'n beest zn mond is alleen maar onmacht en ontwetendheid

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:20

gatver wordt er helemaal eng van!
Dit doe je echt niet als je van paarden houdt maar alleen als je hoog in de top wil komen en dat je niks geeft om een paard.
gatverredamme zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 07:40

Die reactie had ik ook... zal ongetwijfeld een stuk propaganda zijn, maar dan nog... ik was wel geschokt moet ik zeggen.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 09:57

Ik heb niets tegen goed bit en zweep gebruik, maar wat ik op het filmpje zie zijn voornamelijk paarden die weigeren door een fout van de ruiter! Om dan zo te handelen is onterecht!
Je ziet het op vrijwel elke wedstrijd gebeuren, en altijd is het de schuld van het paard. Toch vind ik het volledig afkeuren van een bit of stang en trens te ver gaan (wat wel gebeurd in dit filmpje, denk ik. Ik spreek geen russisch Tong uitsteken). In de goede handen kan het een verrijking zijn voor mens en paard. Jammer dat daaraan geen aandacht wordt besteed.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:00

jah indd helemaal mee eens alicia2u

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:06

Propaganda of niet. Zo ga je niet met je paard om. Het zijn momenten uit wedstrijden en is dus gebeurd. Het stuk met het bloed zet ik mijn vraagtekens bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 10:17

Alicia2u schreef:
Ik heb niets tegen goed bit en zweep gebruik, maar wat ik op het filmpje zie zijn voornamelijk paarden die weigeren door een fout van de ruiter! Om dan zo te handelen is onterecht!
Je ziet het op vrijwel elke wedstrijd gebeuren, en altijd is het de schuld van het paard. Toch vind ik het volledig afkeuren van een bit of stang en trens te ver gaan (wat wel gebeurd in dit filmpje, denk ik. Ik spreek geen russisch Tong uitsteken). In de goede handen kan het een verrijking zijn voor mens en paard. Jammer dat daaraan geen aandacht wordt besteed.

Zo handelen is idd van de zotte, zegt ook meer over de ruiters dan over bit en zweep. S&T kan in de juiste handen heel vriendelijk zijn, en als een zweep wordt gebruikt waarvoor die bedoeld is (verduidelijking van de hulp) is het een nuttig hulpmiddel.
Zelfde geldt voor sporen, en de rest van het scala aan hulpmiddelen. Je kunt niet een hulpmiddel afschrijven omdat er een aantal mensen niet mee om kan gaan. Dat is een belachelijke, kromme redenering. Dan zou je bijvoorbeeld ook alle honden af kunnen maken omdat er een aantal door de mens zo gek is gemaakt dat ze gingen bijten, zo'n redenering is waanzin.
Ik begrijp dat de maker van dit filmpje wil bereiken dat dit soort taferelen niet meer te zien zijn, maar dat bereik je niet door bitten en zwepen af te schaffen. Bitloos kan immers net zo pijnlijk en wreed zijn.
Denk dat de enige manier waarop je dit terug zou kunnen dringen, een soort "paardenpolitie" is. Dat je de ruiters straft, en hard. Boetes, een "paardverbod", verzin het maar. Ik weet niet of dat haalbaar is, maar ik weet wel dat dit probleem door de mens, en niet door de hulpmiddelen, veroorzaakt wordt. Dus je moet bij de mens beginnen als je het op wilt lossen.

Sunrise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:19

ahh dat filmpje is zoo zielig Boos!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:28

Weer een flinke doos reclame Slapen
Dit gebeurd dat is zeker waar maar alles wordt hier wel even lekker aangedikt. Ik tik ook wel eens wat strenger bij voor een hindernis en het paard heeft net al geweigerd. Sommige rossen er flink op wat ik volkomen belachelijk vind. Ik vraag me af waar deze filmpjes vandaan komen.. een ruiter die zo tekeer gaat laat zich namelijk niet zomaar filmen Cheese!. Als deze afkomstig zijn uit omstreken als Rusland zou het me gewoon niet verbazen.. die gaan totaal anders om met dieren. En dat wil niet zeggen dat er hier geen rotte appels bij zitten.. want die zijn ook te vinden.. helaas. Maar ik vind dit geen reden om anti-paardensport te zijn en anti-bit of wat dan ook. Inderdaad een voorbeeld hoe het niet moet en om gewoon op je eigen gedrag en dat van anderen om je heen te letten.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 13:29

hyppolyte schreef:
waarom heb je getemd?

Omdat dit bij links hoort.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-07 16:22

ik ben ook zeker niet tegen paardesport integendeel, ook niet tegen gebruik van stang en trens ,maar hoe men met het paard omgaat, er is van dezelfde maker nog zo'n filmpje en dat komt op het zelfde neer
en als je nou wat rustiger blijft en wat meer geduld heb bereik je volgens mij veel meer dan op deze manier

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:03

Niet echt iets voor RT en daarnaast hebben dergelijke filmpjes al heel vaak op Bokt gestaan.