Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Zou ik nog een keer kunnen vragen. Wat is de de Both methode?
DresslOver schreef:@aletniessen; nee, dát is niet de reden. Er zijn helaas teveel eigenwijze ruiters, met slechte instructeurs, dát is de reden. Zij hebben nog nooit gehoord van rechtrichten en dan komt adb met iets 'revolutionairs' nou suprise, iedere goede instructeur verteld jouw dit. En handen hoog is ábsoluut niet de enige, en in mijn ogen ook zéker niet de juste, manier om een paard op z'n achterhand te krijgen, dat moet van achter uit komen, hij moet achter dalen, niet voor omhoog komen. Een paard kan je namelijk niet op de achterhand omhoog trekken, zoals adb wel doet, met de handen zo hoog. en op deze manier kan een paard nóóit of te nimmer op zijn eigen benen lopen, en blijft de ruiter een enorm gewicht in de handen houden. Nogmaals, een paard moet dalen in de achterhand, niet steigen in de voorhand. een paard moet op z'n eigen benen lopen, de ruiterhand aannemen, maar zeker niet te zwaar zijn. los van voren, en stuwend van achter. en in dat opzicht heb ik héél veel moeite met de rijstijl van adb.
ook de zogenoemde adb 'methode' is bullshit in mijn ogen. er is niets van adb bij, al jaren word er rechtgericht, al jaren word dit verteld. en níet alleen adb kan rechtrichten.