Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Ging wonder boven wonder (bijna
) altijd goed, dat was zijn manier van werken en toen wist ik niet beter. Heb toen wel besloten toen ik daar wegging, dat ik het voortaan op mn eigen manier doe 
WybO schreef:ik denk niet dat het verstandig is een paard in te laten rijden door een meisje van acht der kan teveel gebeuren..
xtostarlight schreef:Ik denk dat het wel wat lang is. Mijn mening is: stoppen als het goed gaat. Dus eerst een aantal keer hangen, dat uitbreiden naar hangen + stap. Als dat dan weer goed gaat ga je er eens opzitten, paar keer op en af stappen. Dan voor het eerst een stukje lopen. Dat weer uitbreiden naar longeren, in stap. Dan draven, eerst aan de hand, dan naar de longeerlijn. Etc etc. Duurt allemaal wat langer, maar het zit er dan ook goed in, zonder angst, zonder klappen. Mijn ervaring is dan ook, hoe rustiger, hoe minder bokken en problemen je krijgt.
Maar dat het stom zou zijn, tja denk dat iedereen wel stomme dingen heeft gedaan toen ie jonger was. Ik reed bij een handelaar, en ging daar op een wildvreemd paard zitten, waarvan het de vraag was of ie uberhaubt ooit een zadel gezien had en hup aan een touw mee naar buiten.Ging wonder boven wonder (bijna
) altijd goed, dat was zijn manier van werken en toen wist ik niet beter. Heb toen wel besloten toen ik daar wegging, dat ik het voortaan op mn eigen manier doe
Denk dat dat meisje vanzelf leert als het misgaat, je kan er iets van zeggen, maar zou er eerder op hameren dat ze rustiger aan doen met de pony, ook ivm veiligheid en de toekomst van de pony. Voor iedereen is er een eerste keer, zo ook met inrijden, en ik denk dat de meeste pony's uiteindelijk toch wel gecorrigeerd worden. Maar ik vind het wel belangrijk dus, dat het rustig aan gebeurd, daar bereik je veel meer mee.