Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Chiba schreef:...............In galop haalt ze er een zweepje bij. Ze zit niet heel de tijd met haar sporen te prikken. Maar als de pony iets fout doet, reageert ze ook niet met haar sporen ( en heeft ze geen zweepje bij...)Ik vind dit echt niet kunnen. Maar wat is jullie mening hierover??? Volgens mij leer je een pony zo verkeerd op. Spren zijn toch voor de verfijning van hulpen, is het niet?
Zowiezo, een pony hoef je ook niet te straffen met sporen, zwepen oid. En als ze niet de hele tijd prikt, is er toch niet zo veel aan de hand? Santigo_ schreef:Chiba schreef:...............In galop haalt ze er een zweepje bij. Ze zit niet heel de tijd met haar sporen te prikken. Maar als de pony iets fout doet, reageert ze ook niet met haar sporen ( en heeft ze geen zweepje bij...)Ik vind dit echt niet kunnen. Maar wat is jullie mening hierover??? Volgens mij leer je een pony zo verkeerd op. Spren zijn toch voor de verfijning van hulpen, is het niet?
Ik snap het niet, ze reageert niet met haar sporen en heeft geen zweep, of ze reageert wel met sporen en heeft geen zweep?Zowiezo, een pony hoef je ook niet te straffen met sporen, zwepen oid. En als ze niet de hele tijd prikt, is er toch niet zo veel aan de hand?
Sporen zijn idd voor verfijning van je hulpen, als je er dus NIET de hele tijd mee prikt (wat je dus al zelf zegt), en ze niet alleen gebruikt om te drijven is er niks aan de hand.

xSharonax schreef:wat is nou eigenlijk het probleem? ze rijdt wel met sporen en zweep maar ze gebruikt het niet? dan is er toch ook niks aan de hand! je moet een paard niet inrijden met sporen en zweep, dat vind ik iig niet goed, maar als ze ze toch helemaal niet gebruikt...
dus) verplicht is bij de dressuurproeven van de 4-jarigen. dat wist ik helemaal niet.
en laat haar maar doen wat ze wil met haar pony. 
. Naar mijn mening hoor je zo'n paard eerst op je been etc te hebben, dan kun je later nog altijd sporen oid ter verfijning gebruiken.xSharonax schreef:wat is nou eigenlijk het probleem? ze rijdt wel met sporen en zweep maar ze gebruikt het niet? dan is er toch ook niks aan de hand! je moet een paard niet inrijden met sporen en zweep, dat vind ik iig niet goed, maar als ze ze toch helemaal niet gebruikt...
WybO schreef:ik vind dat je jongen paarden niet met sporen moet rijden