Zoveel mensen die ik tegenkom en die paardrijden, weten niet dat dressuur, met onder andere een goede aanleuning de basis is, hoe kijken jullie hiertegen aan? Ook sommige vragen hun paard wel aan de teugel, maar weten helemaal niet waarom ze het doen, is dit niet raar?
ik zie ook heel veel mensen idd, gewoon hun paarden aan de teugel laten lopen het lijkt ( klinkt raar ) maar als je paard niet aan de teugel loopt dat je er beter niet bij kunt zijn want dan horo je er niet bij.. mensen denk toch eens na je hoef niet altijd paarden aan de teugel te laten lopen! echt het word vaak met opzet en grof mondgebruik gedaan!! vinden jullie niet??
ik denk dat heel veel mensen die paardrijden het ook niet echt intreseren waarom ze het doen ik weet zelf eigenlijk ook niet waarom ik het moet doen maarja ik ben ook niet echt de dressuurruiter ik ben meer recreatie.
Nu krijg je weer zo'n discussie over aan de teugel rijden Om even bij het onderwerp te blijven.. Ik zie ook best vaak "springruiters" die best op een hoog niveau springen met hun paard, maar dat die paarden nog niet eens een normale volte kunnen rijden!! dat is toch de basis jongens! dat is het eerste ding wat je leert als beginner om je paard los te maken!!