met een elastiek zet je het paard gewoon vast.
Met slof ook, maar daar ben je zelf 'baas' over.
Ben benieuwd
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Alicia2u schreef:Ik heb liever een slof, bij goed gebruik kun je die loslaten. Elastiek werkt altijd, ook als het paard goed loopt is er nog steeds druk. Dat staat me tegen bij elastiek: paarden gaan erop hangen (op de slof ook als je heb verkeerd gebruikt, maar dat terzijde). Daarom zou ik voor slof kiezen.
Het beste is natuurlijk geen van beide, maar dat was de vraag niet :p
Alicia2u schreef:Ik heb liever een slof, bij goed gebruik kun je die loslaten. Elastiek werkt altijd, ook als het paard goed loopt is er nog steeds druk. Dat staat me tegen bij elastiek: paarden gaan erop hangen (op de slof ook als je heb verkeerd gebruikt, maar dat terzijde). Daarom zou ik voor slof kiezen.
maikeltje schreef:Ik sluit me daar ook bij aan. Bijkomend nadeel bij de elastiek kan zijn dat ze lekker een joekel van een onderhals kunnen gaan ontwikkelen als ze met elastiek toch nog sterrenkijken
mits ze op de juiste manier gebruikt worden en daar gaan nogal wat discussies over 
Ddees schreef:Bij de slof zie ik vaak verkeerd gebruik, vooral als ze er net op zitten, lekker kort de slofteugel vast pakken, zodat je je paard naar onderen trekt i.p.v. naar onderen rijden.
degene die die slof verkeerd gebruiken zijn dan juist de schuldige, omdat hun de slof slecht gebruiken is de slof in het algemeen niet gelijk slecht.
ja dán is hij slecht ja, maar er wordt gevraagd wat vriendelijk is, een slof of een elastiek, daar hebben we niks aan van 'de slof wordt vaak verkeerd gebruikt dus ik neem de elastiek"
casperrr schreef:daar gaat het toch niet omja dán is hij slecht ja, maar er wordt gevraagd wat vriendelijk is, een slof of een elastiek, daar hebben we niks aan van 'de slof wordt vaak verkeerd gebruikt dus ik neem de elastiek"
een elastiek kan ook verkeerd gebruikt worden hoor
_sharona_ schreef:ik vind een elastiek veel vriendelijker , als je het goed gebruikt gaat je paard absoluut niet hangen en krijg je er eigenlijk alleen maar voordelen mee, je moet het elastiek natuurlijk niet super strak zetten want dat is zwaar paard onvriendelijk maar gewoon lekker losjes maar dat het nog wel werkt !
x sharona