Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
JeDe schreef:Sinds enkele weken ben ik weer gaan rijden, maar hij bleek af en toe linksom onregelmatig te zijn. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het waarschijnlijk een rijtechnisch probleem is dat er enkele jaren geleden langzaam ingeslopen is. Nu probeer ik onder goede begeleiding het probleem te verhelpen, en dat gaat de goede kant op gelukkig.
Sonja schreef:Gezien de heftigheid en het narrige waarmee het paard reageert, vraag ik me overigens wel af of het lichamelijk echt weer 100% is. Heeft het zich tijdens de bekende blessure niet elders in het lichaam vastgezet, waar het dier nu last van heeft nu er weer arbeid gevraagd wordt?
Ik vind de verandering in gedrag en werklust eigenlijk wel wat te extreem, zeker voor een ruin van die leeftijd.
Solvej schreef:JeDe schreef:Sinds enkele weken ben ik weer gaan rijden, maar hij bleek af en toe linksom onregelmatig te zijn. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat het waarschijnlijk een rijtechnisch probleem is dat er enkele jaren geleden langzaam ingeslopen is. Nu probeer ik onder goede begeleiding het probleem te verhelpen, en dat gaat de goede kant op gelukkig.
Als het idd tactfouten zijn zal hij wel enorm scheef en vastzitten. Als je er niet 100% zeker van bent zou ik hem idd nog eens goed! na laten kijken, dan kan het idd een medisch probleem zijn zoals Sonja al zegt. Is er nog een buigproef ed mee gedaan?
Elisa2 schreef:het lijkt er idd op dat hij erg scheef is,ik zou hem consequent terug zetten in het tempo en hem voorwaarts neerwaarts gaan rijden,met het neusje eruit.Eerst ff lekker op eigen benen lopen.