Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

runningkawa schreef:Ik denk dat veel mensen de fout maken dat als het paard niet gebokt heeft, ze denken dan kan de ruiter ook wel zo. En dan net wat te weinig aandacht daar aan besteed hebben.
Bokt een paard met het zadel, dat ze dan net wat meer tijd stoppen in het rustig aan de ruiter leren wennen
Want idd, braaf op het zadel betekend niet automatisch braaf op de ruiter

) tijdens het los werken (longeren zonder lijn). Maar dat doet hij ook zonder zadel, hij heeft gewoon pit en lekker veel energie. Ik maak me daar nog niet druk over.
Solvej schreef:Idd waar. Als je alles goed voorbereidt en het paard niet overdondert, kan het gewoon heel soepeltjes gaan. Het heeft ook veel te maken met wat RK zegt: als het paard de eerste keer onder het zadel bokt, wordt de stap naar de eerste keer onder de man vaak beter en zorgvuldiger voorbereid, daar voorkom je veel problemen mee.Als je je paard goed voorbereid hoeft het soms zelfs helemaal niet te bokken of blijft het bij een enkele keer bokken naar het zadel. Helemaal afhankelijk van karakter, voorbereiding ed.
Yamcha schreef:Solvej schreef:Idd waar. Als je alles goed voorbereidt en het paard niet overdondert, kan het gewoon heel soepeltjes gaan. Het heeft ook veel te maken met wat RK zegt: als het paard de eerste keer onder het zadel bokt, wordt de stap naar de eerste keer onder de man vaak beter en zorgvuldiger voorbereid, daar voorkom je veel problemen mee.Als je je paard goed voorbereid hoeft het soms zelfs helemaal niet te bokken of blijft het bij een enkele keer bokken naar het zadel. Helemaal afhankelijk van karakter, voorbereiding ed.
Armani88 schreef:dit is echt pure onzin !!!
Ik heb al tig paarden ingereden en nooit meegemaakt,, dus gewoon gelul
).
). runningkawa schreef:Ik denk dat veel mensen de fout maken dat als het paard niet gebokt heeft, ze denken dan kan de ruiter ook wel zo. En dan net wat te weinig aandacht daar aan besteed hebben.
Bokt een paard met het zadel, dat ze dan net wat meer tijd stoppen in het rustig aan de ruiter leren wennen
Want idd, braaf op het zadel betekend niet automatisch braaf op de ruiter
lotjj92 schreef:ja, als een paard heeft kunnen ontploffen is de spanning er vaak af. en als ze zich inhouden gaan ze het vaak later of op een andere manier uiten!