Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Starbreeze schreef:Tja moeilijk, wil je ermee de GP in? Meestal is dit niet het geval dus ja als je lang plezier van je paard wil hebben, dan vind ik 3-3.5 voor KWPN en 4 voor een fries een mooie leeftijd om in te rijden.
Die van mij ben ik op 4 jarige leeftijd mee begonnen, en alles bij elkaar in 2.5 jaar training met tussenpozen Z1 met winst (paard is nu 8 jaar). Ik vond het hard genoeg gaan hoor
LDRD schreef:Starbreeze schreef:Tja moeilijk, wil je ermee de GP in? Meestal is dit niet het geval dus ja als je lang plezier van je paard wil hebben, dan vind ik 3-3.5 voor KWPN en 4 voor een fries een mooie leeftijd om in te rijden.
Die van mij ben ik op 4 jarige leeftijd mee begonnen, en alles bij elkaar in 2.5 jaar training met tussenpozen Z1 met winst (paard is nu 8 jaar). Ik vond het hard genoeg gaan hoor
Ook om GP te bereiken kan je gerust met 3.5 pas aanrijden hoor.
. Liins schreef:En idd ongeduld van de ruiter, is vaak het probleem
Starbreeze schreef:Liins schreef:En idd ongeduld van de ruiter, is vaak het probleem
en het geld
Starbreeze schreef:Ja maar niet meer met 5 bv, tenminste dat is wat men zegt. Dat een paard voor zn 8e het meeste leert en dat het darana minder wordt. De mensen die graag heel hoog willen rijdne met hun paard rijden vaak veel jonger in. Dan is het paard later als het GP is op een redelijke leeftijd ook nog verkoopbaar.
Zo bedoelde ik het.

maar je weet net als ik dat de MEESTE die bedoeld zijn voor de top op 3-3.5 jaar (<- ik vind dat jong) beleerd worden en niet zoals die uitzondering van jou op veel latere leeftijd. kwestie van geld..
Starbreeze schreef:Dat zeg ik niet......maar je weet net als ik dat de MEESTE die bedoeld zijn voor de top op 3-3.5 jaar (<- ik vind dat jong) beleerd worden en niet zoals die uitzondering van jou op veel latere leeftijd. kwestie van geld..
Solvej schreef:Starbreeze schreef:Dat zeg ik niet......maar je weet net als ik dat de MEESTE die bedoeld zijn voor de top op 3-3.5 jaar (<- ik vind dat jong) beleerd worden en niet zoals die uitzondering van jou op veel latere leeftijd. kwestie van geld..
3,5 Is ook jong, maar (natuurlijk afhankelijk van het paard) vind ik het niet té jong. Daarbij worden de meeste recreatiepaarden of paarden voor de basissport ook tussen de 2,5 en de 3,5 zadelmak gemaakt. Denk dus dat het wat dat betreft niet veel uitmaakt wat het doeleinde van dat paard is.