Merrie vs Ruin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Merrie, Ruin (of hengst)

Merrie
288 (49%)
Ruin
251 (42%)
Hengst
48 (8%)

Totaal aantal stemmen: 587

line_king

Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:22

Naar aanleiding van enkele verhitte discussies op de manege, eens polsen of de dames onder ons ook zoveel problemen hebben met merries?

De laatste tijd hoor ik van toch wel 80 percent van de meisjes die rijden dat ze echt een hekel hebben aan merries.
Persoonlijk gaat mijn voorkeur ook uit naar een ruin, maar ik heb in principe niet echt iets tegen een merrie, terwijl veel vrouwen dat wel hebben.

Hoe komt dat volgens jullie en ervaern jullie dat ook?

Lijkt me wel een interessant discussieonderwerp, nee?

Sisco4life

Re: Merrie vs Ruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:23

Jaa, hier ook iemand met een hekel aan merries Clown
Tsja, eens in de maand heb je helemala pret. Verder vind ik ze vrij gemeen af en toe.

Ruin is veel makkelijker, mits ze voortijdig gecastreerd zijn.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:24

Ik heb ook een tijd lang voorkeur gehad voor ruinen, maar toen ging ik terug kijken en merrie paste toch meestal beter. Ik heb maar 2 ruinen waarmee ik het echt goed kan vinden en de rest zijn allemaal merries. Merries zijn toch iets aanhankelijker vind ik

Lindavdwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:25

Ik heb een merrie, waar ik absoluut geen problemen mee heb. M'n vroegere pony was ook een merrie. Bij beide heb ik er nooit last van gehad. Alleen wat meer gehinnik dan anders.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:25

Ik heb liever een merrie, ik vind merries meer gedreven in het werk, en die ene keer per maand daar moet je gewoon doorheen rijden.
Ruinen zijn imo vaak wat 'lauw' met rijden.

tiger_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:27

Ik heb absoluut geen problemen met merries. Ik vind ruinen altijd zo "oppervlakkig", met merries klikt het altijd beter

Rosenhart

Zelf zit ik ook liever op een ruin. Een merrie stelt zich soms zo aan en ruinen vind ik wat rustiger. Maar ik heb niets tegen merries hoor.
Op de manege rijd ik vaak op Eliza. Een pittige merrie die erg gemeen is in stal. Maar als je er vaak op rijd, merk je wel dat ze steeds iets liever tegen je gaat doen

Marloes_R

Ik heb een merrie en zou niet anders willen Lachen
Toen ik voor een paard ging kijken, wilde ik ook het liefst een ruin, omdat iederen me dat aanraadde. Ik had zelf geen ervaring met gemene merries. Maar ik liep tegen mijn huidige paard aan en dat was ze.
Ze is superbraaf, heeft nooit last van kuren of maandelijkse problemen. Bijt niet, trapt niet, noem maar op...Ik ga haar dit jaar laten dekken, en ik hoop dat het veulen een merrie wordt! Hengsten moeten weer gecastreerd, en daar heb ik een slechte ervaring mee. Nee, doe mij maar merries!

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:27

Merries zouden vaker kuren hebben en koppigheid vertonen? Ruinen zijn dan mssstandvastiger en daarom geliefder?

Hoe zit het trouwens met mannen en merries? Hebben die daar dezelfde mening over?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:31

Ik hou van merries! Kan er veel beter mee overweg. Vind ze persoonlijk zelfs liever en heb t gevoel dat je er een betere band mee kan hebben. Vork Zien er mooi uit als je ze eenmaal goed aan het lopen hebt. Het drammerige.. Tsja.. Als je echt ervaren bent kun je dat omzetten naar iets positiefs. Knipoog

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:34

Appelflapje schreef:
Ik hou van merries! Kan er veel beter mee overweg. Vind ze persoonlijk zelfs liever en heb t gevoel dat je er een betere band mee kan hebben. Vork Zien er mooi uit als je ze eenmaal goed aan het lopen hebt. Het drammerige.. Tsja.. Als je echt ervaren bent kun je dat omzetten naar iets positiefs. Knipoog

terwijl je vaste paardje een ruin is? hooooogverraad Duivel

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:35

Mijn voorkeur gata naar ruin! Of kleine hengstjes, er zijn tot nu toe 2 merrie'swaarmee ik een echte klik had, voor een ben ik te groot, en de andere is manegepony. En voor de rest heb ik met ( bijna ) alle ruintjes op de manege een klik, en met mijn eigen pony'tje ( ook ruin! ) heb ik echteen klik, wij "horen" echt bij elkaar, en dat voel je! Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Nettieejj op 06-05-07 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

madelief90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:36

Mij maakt het niet zo veel uit

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:38

Ik heb eerlijk gezegd liever een ruin. Ik heb meestal niet zo veel met merries, ik voel er geen klik mee ofzo. Ik kan er best mee wegsturen, maar ik heb meer met ruinen.

Carla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:39

ik heb gestemt op een merrie want ik heb zelfook een merrie maar ik was gister de merrie's toch even zat. ik heb dalijk wedstrijd werd ze gister hengstig Ach gut
maarja ik heb eigenlijk neitecht een voorkeur. toen ik een paard kocht wilde ik een merrie omdat ik nog een veulen wilde die wil ik nog steeds. maar ik denk dat een ruin in de sport toch wel handiger is.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:40

Ik hou ook niet zo van merries. Mijn voorkeur gaat echt naar een ruin, merries zijn mij te wispelturig en kan ik niet heel goed mee overweg (al zijn er enkele uitzonderingen).

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:42

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de ruin. Heb een aantal merrie's gereden en verzorgd en stuk voor stuk echte zeikerds, gillen en vreselijk chagerijnig in stal, oren in de nek en vooral als ze hengstig waren gewoon drama om er dan fatsoenlijk mee te werken. Nee ik denk niet dat het tussen mij en een merrie klikt, dus daarom mijn voorkeur voor een ruintje!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:42

Ik vind merries 3x fijner dan ruinen, weet niet waarom ik heb gewoon sneller een klik met merries.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:04

Ik heb veel liever ruinen. Dan heb je in ieder geval dat gedonder niet met een hengstige merrie.

Een merrie kopen zou ik niet zo gauw doen. Je weet bij de aankoop nooit of je een lastige merrie koopt.

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:12

Hier een merrie-mens!

Ik weet dat ik hieronder generaliseer, maar dit zijn mijn ervaringen met merries en ruinen:
Ik vind vaak dat ruinen iets missen (logisch Knipoog ) in uitstraling en karakter. Ze zijn (voor mijn gevoel dan) ook zo vaak zo 'knuffelig' en aanhankelijk, en daar hou ik niet zo van. Doe mij maar het wat onafhankelijkere, achterdochtige dat merries vaak hebben. En bovendien: hoe zuurder mijn merrie doet, hoe grappiger ik haar vind.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:12

Ik heb liever een merrie Lachen Geweldig die kuren en koppigheid! Ik vind dat er vaak veel meer karakter inzit!

line_king

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 11:28

blijkbaar geeft de tussenstand het omgekeerde weer van wat ik had verwacht...
interessant!

StarStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:11

Ruin, altijd ruinen..

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:19

Toen ik mijn paard ging zoeken had ik geen voorkeur voor een merrie of een ruin. Het moest alleen geen hengst zijn omdat het mijn eerste eigen paardje is en ik dus vond dat ik niet genoeg ervaring heb voor een hengst. Het werd dus een ruin. En achteraf denk ik dat dat ook het beste bij mij past. Niet dat ik iets tegen merries heb, mijn verzorgpaard was ook een merrie. Maar wel een heel gelijkmatige. Gewoon een stoer paard zonder getut.
Als ik kijk naar b.v. de honden, dan heb ik een voorkeur voor een reu (ongecastreerd). Dat is deels op bouw en deels omdat ze voor mijn gevoel gelijkmatiger en stabieler zijn. Denk dat dat dus bij merrie vs. ruin/hengst een beetje hetzelfde idee is.

Nazarma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 13:25

Ik heb ook een merrie, ik was eigenlijk opzoek naar een ruin, toen kwam ik deze tegen, en het klikte gewoon metteen, ze is wel vreselijk dominant, en gilt/slaat ook altijd naar de andere ruinen. Het is een echte dame en je mag haar niet beledigen (dat zegt mijn instructrice altijd Haha! Clown Maar ze kan wel heel lief zijn, ik vind ruinen overigens afentoe zo gewoon en dom ogen, maarja dat is ieder zijn eigen mening Knipoog bovendien zijn ruinen vaak wat happeriger dan merrie`s.