3 jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikky7

3 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 12:51

Wij hebben een 3 jarige merrie die op dit moment zadelmak wordt gemaakt. Ik heb al een poos, zo'n 3 jaar niet meer op een paard gezeten, maar daarvoor wel 5 jaar wedstrijden gereden. De merrie is nu drie jaar en we hebben haar gekregen toen ze 6 maanden oud was. Hebben jullie tips over het rijden van een drie jarige merrie, als je al een poosje niet meer gereden hebt? En hoe intensief mag je rijden met een 3 jarige? In het begin rustig opbouwen? En wanneer bouw je zoiets uit?

Urielle

Re: 3 jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:01

Niet gaan rijden, eerst weer routine gaan opbouwen op een ervaren paard (manegepaard oid huren? Heb je nu mooi de tijd voor nu je paard zadelmak gemaakt wordt)
En daarnaast altijd zorgen met een driejarige dat je begeleiding hebt die zelf ook ervaring heeft met het rijden met jonge dieren.
Die zal ook wel aangeven hoeveel je met jouw paard kan trainen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:09

Urielle schreef:
Niet gaan rijden, eerst weer routine gaan opbouwen op een ervaren paard (manegepaard oid huren? Heb je nu mooi de tijd voor nu je paard zadelmak gemaakt wordt)
En daarnaast altijd zorgen met een driejarige dat je begeleiding hebt die zelf ook ervaring heeft met het rijden met jonge dieren.
Die zal ook wel aangeven hoeveel je met jouw paard kan trainen.

idd volkomen me eens niet opstappen !! Bloos

Mikky7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 14:23

Dat is duidelijk, heb meteen gebeld met een vriendin van mijn ouders en kan morgenavond al een keer op haar paard komen rijden! Jullie hebben gelijk dat het belangrijk is de feeling voor het paardrijden terug te krijgen.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:25

Mikky7 schreef:
Dat is duidelijk, heb meteen gebeld met een vriendin van mijn ouders en kan morgenavond al een keer op haar paard komen rijden! Jullie hebben gelijk dat het belangrijk is de feeling voor het paardrijden terug te krijgen.

idd, hier heb ik net hetzelfde probleem. Eerst beetje die feeling terug krijgen enzo.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:07

Heb ik ook gedaan hoor. Ik had door mijn zwangerschap even niet gereden en heb eerst met een manegepaard wat rondgestunteld. Nou reed ik er vlot weer mee weg maar het was toch even balans zoeken etc.