Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_BOBBY_ schreef:Bij mijn paard doen 2 weken in de wei wonderen. Wordt ie wat heet en vervelend en wil ie gewoon niet meer aan t werk. Is ie het werk even zat, gewoon lekker 2 weken in de wei en hij loopt weer de sterren van de hemel. Zo gaat ie dus 1x per jaar 2 weken in de wei, met de kerst en in de zomer iets van 4 weken. En tussendoor soms nog een (paar) keer een paar dagen tot een week.
!! En als je paard er weer wat meer aan toe is, zou ik alles nog meer blijven afwisselen, dus ook regelmatig naar buiten blijven gaan. Vinden ze zo heerlijk!! Mooi om te lezen dat je naar je paard luistert. Velen doen dat helaas niet, met alle gevolgen van dien (vooral triest voor het paard). ilse18 schreef:Ik vind dit ook een heel goed idee van je, idd luister je naar je paard.
Maar wat ik niet snap is waarom je een periode van veel afwisseling in last, en niet zorgt dat je training altijd afwisselend is!
Je kan ook je dressuur blijven trainen, EN een buitenrit maken, En springen En longeren enz... per week.
Er zijn weinig paarden die zich dan gaan vervelen of "depressief" worden.
Afwisseling is zeer belangrijk in de training, en alleen zo af en toe een periode van afwisseling inlassen lijkt mij niet voldoende!
)