Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus het mag dan wel een Z-paard zijn, als de ruiter het niet kan, zal het paard het ook niet doen. TisUnique schreef:Dat is geen garantie, want vrijwel ieder paard kan wel in de Z terechtkomen, dat zegt op zich nog niet zo heel veel over de kwaliteit van het paard.
Maar buiten dat vind ik het wel terecht dat je er commentaar op krijgt, het is gewoon onsportief, jij zou in de M2 moeten beginnen met dit paard, en als het echt heel lang geleden is dat het paard Z1 heeft gelopen kan je daar dispensatie voor aanvragen en mag je bijvoorbeeld in de L2 of M1 starten.
Lusitana schreef:Ja, in die zin is het wat oneerlijk, want jij start beneden je niveau. Ik weet ook niet hoe dat mogelijk is, maar ik ben niet bekend meer met die regels, maar het lijkt mij dat je minimaal L zou moeten starten?
Verder is het de ruiter die het niveau van een paard voor een groot deel bepaald. Een slechte ruiter krijgt een goed paard toch niet zo aan het lopen. Een z paard is dus geen garantie voor een goede proef.
Maar in de B horen, vind ik, beginnende paarden (en ruiters), dus ik kan me voorstellen dat je veel commentaar te horen krijgt.
Wat betreft je vraag, een van mijn merrie`s heeft ook op Z nivo gelopen en ik merk bij haar vooral dat ze wel de ervaring op wedstrijden heeft (niet kijkerig en erg braaf). Maar dat wil nog niet de garantie zijn dat je daarmee direct een correcte B proef neer kan zetten. Ze heeft de knopjes van de Z er allemaal op en aan zetten, maar het is de ruiter die met het paard de proef neerzet...