Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
karijn schreef:Die aanleg zal er nog wel zijn, dat is aangeboren, maar het paard is waarschijnlijk "stukgereden". Dus een rijtechnische fout.
Katja schreef:Het is gewoon heel erg verschillend per paard en zeker ook per ruiter. Een goede ruiter met een zeer getalenteerd paard zal niet snel iets stukrijden en toch een jong paard op redelijk hoog niveau kunnen laten lopen.
Maar voor de mindere goden is het gewoon veel te veel en gaat er een hoop stuk.
zie hier in de regio vaak dat de Z-ruiters met 'naam' de talentvolle paarden krijgen aangeboden, die ze vervolgens met hangen en wurgen zo snel mogelijk in het Z2 starten. Steigeren, bokken, staken; maar wel Z starten
De 'gewone' ruiter neemt meestal wel de tijd in een bepaalde klasse.
Leonora schreef:De meeste Z ruiters vallen bij mij niet onder het kopje goede ruiters. Zeker niet als ze een paard met hangen en wurgen zo snel mogelijk Z willen starten.Katja schreef:Het is gewoon heel erg verschillend per paard en zeker ook per ruiter. Een goede ruiter met een zeer getalenteerd paard zal niet snel iets stukrijden en toch een jong paard op redelijk hoog niveau kunnen laten lopen.
Maar voor de mindere goden is het gewoon veel te veel en gaat er een hoop stuk.
Grapje zekerzie hier in de regio vaak dat de Z-ruiters met 'naam' de talentvolle paarden krijgen aangeboden, die ze vervolgens met hangen en wurgen zo snel mogelijk in het Z2 starten. Steigeren, bokken, staken; maar wel Z starten
De 'gewone' ruiter neemt meestal wel de tijd in een bepaalde klasse.
SuperPepeijn schreef:Dat ben ik toch niet met je eens Bonfire is denk ik een heel mooi voorbeeld van een paard dat op jonge leeftijd al hoog liep en daarna ook altijd fit is gebleven en er zijn ook zat minder bekende paarden die fris en fruitig zijn bebleven op latere leeftijd.Ze bedoelt dat als een paard op dat niveau met die leeftijd gereden wordt, later niet meer verder komen. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, of ze nu spelenderwijs geleerd worden of niet. Paarden die vanaf die jonge leeftijd hoog lopen, zien er uit hun 10e uit alsof ze 30 zijn.
Needje schreef:Paard is pas na z'n 6e uitgegroeid. Grote paarden nog later. Pas daarna is t lichaam sterk genoeg om te verzamelen.
Wanneer ie helemaal gesloten is zal per paard verschillend zijn. Maar dan nog blijft de rug over. Een paard zal die toch ook echt nodig hebben om (correct) te verzamelen imo.