Wel of niet masseren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Masseren

Ja goede ervaringen/lijkt me wel wat
29 (90%)
Nee
2 (6%)
Onzin
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 32

MissVanna

Wel of niet masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:02

Ik zelf heb een merrie en goede resultaten.

Ik wouw even jullie resultaten/Meningen horen.

Dabo

Re: Wel of niet masseren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 00:33

Mijn merrie word ook eens in de zoveel tijd lekker gemasseerd door een masseuse. Heerlijk vind ze dat! Haha!
Ik hoor dan ook gelijk als ze spieren heeft die vastzitten of iets dergelijks. Ik ben er voor! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:14

Een goede ruiter kan zijn paard onder het zadel beter loswerken dan dat je ooit met masseren kunt bereiken.

Masseren is wel heilzaam bijherstel.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:40

dat klopt, ik kan mijn paard onder het zadel helemaal door de rug heen rijden in draf, in galop soms wat moeilijker. er zitten dus ene paar blokkades, daarom gaat hij volgende week ook naar een fysio toe.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 21:05

Borstelen is in principe ook al masseren Knipoog

Dus dat doe ik aan masseren. Verder niet.
Zolang ze geen blokkades of iets dergelijks heeft, ga ik er verder ook niet teveel aan doen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 19:22

Per Express heeft een hele moeilijke rug en is ook zeer gevoelig daar..Voor wedstrijd of voor een belangrijk iets, plaats ik hem op de poetsplaats en masseer ik hem helemaal los. Er is een speciale masseuze? geweest en die heeft dat allemaal precies uitgelegd hoe dat moest. En het is werkelijk waar een wereld van verschil!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 21:40

Mijn oude paardje masseer ik regelmatig ivm Dampigheid om zn rugspieren losser te maken en ter ontspanning, doordat dit losser wordt kan hij gemakkelijk het slijm ophoestten.

Verder masser ik zn nek en hals omdat deze door de dampigheid soms vast komen te zitten , het doet hem heel goed en ook in de periodes dat het hem goed gaat vind hij het gewoon erg prettig, het contact tussen hem en mij is er ook extra door verbeterd.