hoevaak rijden met stang en trens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willemientje

hoevaak rijden met stang en trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 17:48

Hallo,

Zoals het onderwerp al zegt, hoe vaak in de week rijden jullie gemiddelt met stang en trens?
Elke dag, om de dag, 1x in de week of... En waarom.
Ik ben net Z1 gestart en mijn paard loopt erg fijn op stang en trens. Ben daarom benieuwd hoevaak anderen hiermee rijden.

Groetjes

Starbreeze

Re: hoevaak rijden met stang en trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:42

Gewoon altijd, dan wennen ze er het snelst aan, ik zou niet weten waarom niet. Mijn paard vind wisselen trouwens ook niet zo fijn en loopt met stang en trens nog fijner dan op enkel. En ook voor jezelf kost het best wat tijd om er goed mee te leren omgaan, dus gewoon goed oefenen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:57

Ik ben pas M2 + 7 en rij nu 1 x per week met S&T op aanraden van mijn instructrice om allebei de handigheid er in te krijgen.
Zodra ik Z mag starten blijf ik wel met mijn gewone trens rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:59

In wedstrijdperiodes rommel ik niet met de optoming en rijdt ik dus continu op S&T. Ik gebruik thuis dezelfde optoming als op concours.

Als ik dan weer een pauze inlas en veel basistraining doe gaat het trenshoofdstel er weer in Lachen

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:14

Ik zit middenin de wedstrijden en rijd altijd met S&T. In periodes waarin ik wat minder wedstrijdgericht bezig ben pak ik m soms op een trensje, maar eigenlijk ook maar zelden. De afstemming is super fijn op S&T en dat wil ik graag zo houden! Niet steeds van hoofdstel veranderen, dat lijkt me zo verwarrend.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:08

Ik rij al mijn dressuurpaarden met stang-en-trens met die reden dat ze het gewoon zijn. Ze worden er elke dag mee getraint. Als ik een buitenrit maak gebruik ik een gewoon gecombineerd hoofdstel met gebroken trens.

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:09

Die van ons loopt nog niet in de wedstrijden (wel binnenkort), en is thuis wel afgericht tot Z-drs. We rijden hem gewoon op een Aurigan dubbelgebroken water- of bustrens. Geen problemen mee en loopt goed in de oprichting. Als hij straks officeel Z-drs loopt en als het in de eerste instantie helemaal top gaat, blijf ik gewoon met een trensje rijden. We zien dan later wel of het op dat moment nodig is voor hem, als hij er toch beter op loopt.