Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Overigens heb ik wel een aansnoer, maar die hangt gewoon los, meer voor de mooi dan voor het nuttige. Ik rijd ook regelmatig helemaal zonder neusriem, maar vind het mooier met (een loszittende, dus niet aangesnoerd.)
)
loon_corr schreef:xtostarlight : maar op wedstrijd zie je haast niemand zonder neusriem rijden.
Ik vind dat het onzin is. Ook al ben je een hele goeie ruiter, Sommige hebben gewoon echt een sperriem nodig.
SOmmige paarden dan he.
Ik zie ook wel paarden die in de Z2 enz lopen die gewoon een sperriem hebben.
Tis gewoon echt een versteviging.
Ik ben het helemaal met sica eens
runningkawa schreef:Mensen die een sperriem of neusriem gebruiken om de mond op elkaar te snoeren zijn simpelweg erg verkeerd bezig.
Een paard opent de mond om te laten zien, hey, er is wat mis met de aanleuning.
Als ruiter moet je daar dus RT aan werken.
De mond dichtsnoeren is alleen maar zorgen dat je het niet meer ziet, het aanleuningprobleem is niet opgelost.
gebruik je een sperriem om het bit stiller te laten liggen is er niets mis mee om er mee te rijden.
Overigens zeg je dat vroeger er niemand mee reed.
Klopt, maar toen reed men met een lage neusriem die ongeveer dezelfde werking heeft als de sperriem
runningkawa schreef:Mensen die een sperriem of neusriem gebruiken om de mond op elkaar te snoeren zijn simpelweg erg verkeerd bezig.
Een paard opent de mond om te laten zien, hey, er is wat mis met de aanleuning.
Als ruiter moet je daar dus RT aan werken.
De mond dichtsnoeren is alleen maar zorgen dat je het niet meer ziet, het aanleuningprobleem is niet opgelost.