jonge hengst beleren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verseput

jonge hengst beleren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 18:57

Graag zou ik weten of er iemand ervaring heeft met het beleren van jonge D-welsh hengsten.
Gaat dit over het algemeen makkelijk of blijven ze pittig en vluchtig in het begin?
Graag zou ik wat ervaringen horen en hoop er op deze site achter te komen of het verstandig is een jonge D-welsh aan te schaffen, hopende op een reactie

Tinkebel

Re: jonge hengst beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 19:34

Dat kun je zo van tevoren niet zeggen, aangezien dat verschilt per paard.
Als je denkt dat het klikt met een pony, je met zijn karakter overweg kan en goede begeleiding voor, tijdens en ook na het zadelmak maken hebt, dan moet het geen probleem zijn Lachen

ChristinaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 14:35

Het verschilt idd per paard of pony. Mijn vriend heeft veel ervaring met het africhten van hengsten. Hij vind het werken met hengsten echt het fijnst, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk. Als hij weet dat jij de baas bent en dat jij boven hem staat, is het in de meeste gevallen altijd goed!

Pasjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:53

Zoals het is verteld verschilt het inderdaad per paard, maar zelf moet je het ook wel aan kunnen.
Daarmee bedoel ik dat je wel goed moet kunnen rijden wil je een paard/pony beleren en hengsten zijn vaak nog moeilijker.
Succes

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 12:04

Als de hengst een goede opvoeding gehad heeft is net als met elk ander paard