3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 18:54

Dit topick gaat over een mijn nichtje die een 3 jarige paard gaat rijden die net zadelmak is.
mijn nichtje gaat over een maandje een 3 jarige paard inrijden nu wil ik jullie mening erover.
het paard wordt door iemand anders zadelmak gemaakt en daarna moet mijn nichtje erop.
Mijn nichtje is vrij stevig gebouwd en heeft enkele lessen gehad.
Ze heeft daar een ander paard gereden en is er meteen afgevallen omdat ze hem of haar niet de baas kon zijn.
ze heeft nog veel meer paarden gereden maar geen enkel paard kan ze de baas nu vraag ik mij af is het wel verstandig om haar op dat paard te laten rijden?
haar ouders menen dat ze de beste ruiter is en dat ze makkelijk die 3 jarige aan kan!!!
ze heeft weinig verstand van rijden en moet ze de 3 jarige in gaan rijden!!!
Bij de mensen waar ze rijd knoopten ze de ruiters eerder altijd vast op paard zodat ze er niet afvielen als het paard ging bokken.
wat is jullie mening hierover lijkt het jullie verstandig dat zij zo'n jong paard in gaat rijden?

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:55

Lijkt me niet verstandig nee. Als ze goede begeleiding heeft, hoeft ze geen sterruiter te zijn maar kunnen blijven zitten is wel het minste.

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:57

Dit lijkt me echt niet verstandig..

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:59

vastknopen lijkt me eerlijk gezegd levensgevaarlijk!!! stel dat het paard uitglijd en valt. pffff.

katrien_neke

Berichten: 197
Geregistreerd: 15-07-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:01

lijkt mij ook niet echt verstandig nee ...
luisterd ze als je zegt dat het je geen goed idee lijkt? of lacht ze je gewoon uit en zegt dat ze het heus wel af kan?

gr katrien

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:04

het lijkt mij ook niet verstandig en volgens mij heeft ze helemaal geen begeleiding daar.
het zijn ruwe mensen en dat blijven ze.
haar ouders menen dat ze een goeie ruiter is.
vastknopen dat deden ze daar altijd.
de buurman van hun is familie van die mensen en die heet het hun zelf gezegt het er daar aan toe ging maar haar ouder menen dat ze dat wel aan kan want ze is heel sterk en kan perfect rijden en ze hoeft er geen geld voor te betalen. lessen op de manege vinden ze te duur dus nu wil ze het op deze manier.
ze heeft een kans gehad een fries te rijden waar ze al een poos op reed onkosten te delen met de eigenaar. en les er mee nemen maar dat was allemaal veel en veelste duur.

ik wil niks zeggen van mijzelf ik rij zelf op een 14 jarige merrie maar ik kan wel beter rijden dan haar.
ik laat haar niet op mijn merrie rijden ik heb haar zien rijden en meer mensen hier in de buurt.

ik heb haar gezegt jij rijd maar jij liever dan ik.
en haar zus werdt toen indd het hoertje van het dorp genoemd mijn pa er heen om dat te zeggen als oudste van de familie maar trokken ze zich niks van aan.
mijn ma heeft het gezegt dat het niet verstandig was om dat paard te gaan rijden maar trekt ze zich niks van aan.
ik bemoei me er nu niet mee verder ik hoop alleen dat ze haar lesje leert op een leerzame manier.

Dees

Berichten: 18975
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:04

Gaat goed OK dan!

Als men dan toch zo graag wil verongelukken, dan is dit wel de manier.
Jammer van het paard, maar als ze zo weinig verstand van zaken hebben, komen ze toch wel met een weinig getalenteerd paard voor veel te veel euri thuis.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 19:05

het paard is niet van haar. ze rijd alleen daar maar. wij hopen echt dat het goed gaat.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:08

Misschien kun je eens aan de ouders van het meisje voorleggen hoeveel ruiters er wel niet op slag dood zijn, in een rolstoel komen of andere enge blijvende blessures krijgen door ongevallen met (jonge, maar ook oudere) paarden. Paardrijden is een risicosport, daar zou ik zelf wel de kosten van een manegeles voor over hebben...

hns

Berichten: 1616
Geregistreerd: 18-05-06

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:11

Achja als ze een vrij ticket naar het ziekenhuis wil hebben is ze op de goede weg...

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:00

Urielle schreef:
Misschien kun je eens aan de ouders van het meisje voorleggen hoeveel ruiters er wel niet op slag dood zijn, in een rolstoel komen of andere enge blijvende blessures krijgen door ongevallen met (jonge, maar ook oudere) paarden. Paardrijden is een risicosport, daar zou ik zelf wel de kosten van een manegeles voor over hebben...



ik heb heel veel jaar op de manege gelopen en ken de risico van de sport maar dat beseffen hun gewoon niet.
ik kan het de ouders wel zeggen maar ze doen niks op mij of mijn ouders op uit.
hun dochter kan dat hun dochter kan alles.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:29

Bij de derde regel van je verhaal ben ik al gestopt met lezen. Ik geloof er dus echt niet in dat een 3 jarig paard, wat net beleerd is door zo`n onervaren iemand gereden kan worden.

Als haar ouders hierin wel geloven, hoop ik dat ze zich ergens realiseren dat ze het zichzelf NOOIT zullen vergeven mocht hun dochter verongelukken.

UK_eef

Berichten: 4221
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:29

Dat lijkt me niet verstandig nee.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 20:35

RUBYWHITE schreef:
Bij de derde regel van je verhaal ben ik al gestopt met lezen. Ik geloof er dus echt niet in dat een 3 jarig paard, wat net beleerd is door zo`n onervaren iemand gereden kan worden.

Als haar ouders hierin wel geloven, hoop ik dat ze zich ergens realiseren dat ze het zichzelf NOOIT zullen vergeven mocht hun dochter verongelukken.



ik hoop voor hun dat ze dat snel in gaan zien want er is al een kind van hun verongelukt.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:38

oudehinken schreef:
Urielle schreef:
Misschien kun je eens aan de ouders van het meisje voorleggen hoeveel ruiters er wel niet op slag dood zijn, in een rolstoel komen of andere enge blijvende blessures krijgen door ongevallen met (jonge, maar ook oudere) paarden. Paardrijden is een risicosport, daar zou ik zelf wel de kosten van een manegeles voor over hebben...



ik heb heel veel jaar op de manege gelopen en ken de risico van de sport maar dat beseffen hun gewoon niet.
ik kan het de ouders wel zeggen maar ze doen niks op mij of mijn ouders op uit.
hun dochter kan dat hun dochter kan alles.


tja, dan denk ik dat jij weinig meer kunt doen.
Ze komen er vanzelf wel achter. Jammer voor het paard en hopelijk wordt de dochter een keer goed hard gelanceerd maar heeft ze niks behalve een flinke schrik te pakken.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:09

oudehinken schreef:
RUBYWHITE schreef:
Bij de derde regel van je verhaal ben ik al gestopt met lezen. Ik geloof er dus echt niet in dat een 3 jarig paard, wat net beleerd is door zo`n onervaren iemand gereden kan worden.

Als haar ouders hierin wel geloven, hoop ik dat ze zich ergens realiseren dat ze het zichzelf NOOIT zullen vergeven mocht hun dochter verongelukken.



ik hoop voor hun dat ze dat snel in gaan zien want er is al een kind van hun verongelukt.


Dan zou ik die ouders op het paard zetten want dan hebben ze er kennelijk niets van geleerd Bloos Ik snap best dat je je kinderen nooit 100% kunt beschermen, maar enige verantwoordelijkheid kun je je dan nog wel bedenken toch?

Ach misschien gaat het ook wel goed Bloos En maken we ons druk om niets Sigaar

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:42

oudehinken schreef:
het paard is niet van haar. ze rijd alleen daar maar. wij hopen echt dat het goed gaat.



nou beetje rare ouders sorry dat ik het zeg maar daar zouden ze geleerd van moeten hebben.
en iemand die nog niet zo vaak heb gereden kan je naar mijn idee niet op een 3-jarig paard zetten

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-06 20:02

Ach misschien gaat het ook wel goed Bloos En maken we ons druk om niets Sigaar
[/quote]

ik hoop echt dat het goed gaat. maar ik en meer zijn er erg bang voor.

Maar_kl

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-04-06
Woonplaats: heemstede

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:14

het is je nichtje kan jij niet met de ouders of nichtje er over hebben

Marlouke

Berichten: 59
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Belfeld

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:24

Als ze zo koppig zijn is het dus alleen maar hope dat het een lief en gemakkelijk paard is..
En als ze valt niet te veel meekrijgt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:29

Tja ik heb Pepeijn ook vanaf groen beleerd, hij was 2x onder het zadel geweest, ik met weinig ervaring. Kostte heel veel inzet en daar moet je wel tegen kunnen, maar met heel veel privelessen (zonder iets vast te knopen overigens Haha! ) kom ik toch wel een eind.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 22:50

Er is een heel mooi spreekwoord voor....HET GELUK IS MET DE DOMME!!! Laten we het in dit geval maar hopen dan!

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 17:33

SuperPepeijn schreef:
Tja ik heb Pepeijn ook vanaf groen beleerd, hij was 2x onder het zadel geweest, ik met weinig ervaring. Kostte heel veel inzet en daar moet je wel tegen kunnen, maar met heel veel privelessen (zonder iets vast te knopen overigens Haha! ) kom ik toch wel een eind.


ik denk alleen niet dat zij zoveel doorzettingsvermogen heeft als jij.
en prive les dat wil ze niet want het mag niks kosten.

Anoniem

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:41

Onvoorstelbaar, ik vind in de eerste plaats een 3 jarige te jong om überhaupt op te gaan zitten, ik hoef het welbekende plaatje niet te plaatsen denk ik, het staat al in veel topics. Denk aan de groeischijven in de rug, enz.
In de tweede plaats is het gewoon belachelijk om iemand die niet kan rijden op een jong paard te zetten, dat is imo dé manier om een paard totaal te verpesten. De spieren zijn totaal niet ontwikkeld, het paard kan zichzelf nauwelijks dragen, laar staan iemand die niet in de beweging mee kan gaan en de rug kan ontlasten door een goede zit. Vastbinden op een paard? Hoe maak je een paard totaal hysterisch en gek in de kop, les 1. Hier kun je niets anders als een geestelijk gestoord, ernstig getraumatiseerd paard aan overhouden, waarvoor afmaken uiteindelijk nog de enige oplossing zal zijn.
En dan... er ís al een dochter van ze verongelukt. Als er toch íets is wat ze aan het nadenken zou moeten zetten... werkelijk. Ik vind het altijd zo jammer dat door onverantwoordelijk (ik wil eigenlijk andere woorden gebruiken, maar dat gaat ten koste van het algemeen fatsoen) gedrag, er altijd anderen de dupe worden van onverantwoordelijke mensen. Een dochter, nu misschien twee. Waarschijnlijk meerdere paarden... het is om te janken, zulke dingen.

oudehinken

Berichten: 3087
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: manderveen

Re: 3 jarige paard rijden die net zadelmak is.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 19:46

Yamcha schreef:
Onvoorstelbaar, ik vind in de eerste plaats een 3 jarige te jong om überhaupt op te gaan zitten, ik hoef het welbekende plaatje niet te plaatsen denk ik, het staat al in veel topics. Denk aan de groeischijven in de rug, enz.
In de tweede plaats is het gewoon belachelijk om iemand die niet kan rijden op een jong paard te zetten, dat is imo dé manier om een paard totaal te verpesten. De spieren zijn totaal niet ontwikkeld, het paard kan zichzelf nauwelijks dragen, laar staan iemand die niet in de beweging mee kan gaan en de rug kan ontlasten door een goede zit. Vastbinden op een paard? Hoe maak je een paard totaal hysterisch en gek in de kop, les 1. Hier kun je niets anders als een geestelijk gestoord, ernstig getraumatiseerd paard aan overhouden, waarvoor afmaken uiteindelijk nog de enige oplossing zal zijn.
En dan... er ís al een dochter van ze verongelukt. Als er toch íets is wat ze aan het nadenken zou moeten zetten... werkelijk. Ik vind het altijd zo jammer dat door onverantwoordelijk (ik wil eigenlijk andere woorden gebruiken, maar dat gaat ten koste van het algemeen fatsoen) gedrag, er altijd anderen de dupe worden van onverantwoordelijke mensen. Een dochter, nu misschien twee. Waarschijnlijk meerdere paarden... het is om te janken, zulke dingen.



het is ook te gek voor woorden maja je doet er niks aan.
en ze hebben geen dochter maar een zoon verloren.