Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 15:04

Hier even een link:
http://www.nevzorov-haute-ecole.com

Wie heeft het artikel in de Amazone gelezen?
Over hoe misdadig hij een bit vind en de manier waarom dressuur ruiters en andere paardensport mensen rijden?
Hij durft ook te beweren dat wij het paard alleen maar pijn doen en dwingen tot oefeningen.
Ik vind dat hij wel erg overdrijft.
Ben wel benieuwd naar jullie mening.

Cupcake

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:26

Hij overdrijft idd wel een beetje ja.

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 15:32

Ook hij gebruikt een lange zweep waarmee hij blijbaar zijn paarden aanraakt. In de fotogallerij zie je ook hoe hij een paard laat steigeren, en onder zijn buik zie je een lange zweep die ertegen aan komt.
Het zijn wel indrukwekkende foto's trouwens.

ziatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:16

Ik heb het gelezen. Vind het ook wel een beetje overdreven maar ik vind het wel heel erg mooi dat hij alles met de kan met enkel zo'n touwtje om de hals.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 18:06

Ja dat is zeker waar.
Maar waarom dan alle andere methodes afkraken? Dat snap ik dan niet...

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:27

k heb het stuk niet gelezen,,maar ik ben wel ff op zijn site aan het rondkijken...ik vind dat hij dingen doet wat er eigenlijk heel ontspannen uit moet zien...maar op heel veel foto's waarbij hij een paard een oefening laat doen, staan de paarden met de oren strak naar achter op!!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:28

Het is altijd jammer als iemand zijn punt probeert te maken door anderen af te kraken. Dat heeft hij volgens mij ook niet echt nodig aangezien hij op basis van zijn eigen kwaliteiten ook wel wat te vertellen heeft.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:32

Tja... Hij zal ook niet 100 % gelijk hebben, maar een punt heeft hij wel! Alles zonder dwang en geen straffen etc. En wat betreft de foto's (ik heb ze niet allemaal gezien) als je stemhulpen geeft... Voor wie het artikel wil lezen, ik heb een link naar het artikel...

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:36

"zonder dwang" mét zweep??? Leg dat eens uit?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:48

Ik kan niet controleren hoe hij zijn zweep gebruikt, maar zoals bij bijvoorbeeld VD wordt gedaan, kan de zweep als verlengde van de hand gebruikt worden... Of hij er mee slaat, ik weet het niet, naar zijn eigen zeggen dus niet. Ik wil alleen maar zeggen: zijn idee/standpunt is heel goed...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 22:06

Maar het idee achter hetgene waartegen hij zich afzet is ook goed. Het gaat juist om de uitvoering Bloos

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:40

dubbeldoos schreef:
k heb het stuk niet gelezen,,maar ik ben wel ff op zijn site aan het rondkijken...ik vind dat hij dingen doet wat er eigenlijk heel ontspannen uit moet zien...maar op heel veel foto's waarbij hij een paard een oefening laat doen, staan de paarden met de oren strak naar achter op!!

Voor de 'oren naar achter' is een heel simpele, logische en duidelijke verklaring voor.
Hoge school sprongen zijn hele inspanning voor het paard en daardoor legt het paard zijn oren strak naar achteren.
Als je paarden goed bestudeert terwijl ze met een ingespannen oefening bezig zijn zie je meestal dat ze de oren naar achteren leggen.
Dit zie ik ook meestal als paarden in de wei vreselijk hard aan het rennen zijn.
Ik had nog ergens een foto waarop je dit goed kunt zien maar die moet ik effe zoeken.

Ohja en at everyone die me van de LDR discussie kennen...
Sorry dat ik zolang weg was maar heb veel te doen dus geen tijd voor de computer and by the way het weer is veeeeels te lekker om binnen te zitten Vork
Ik zit liever bij de paarden en zet mijn kennis liever in de praktijk om Cool

Cheers

Ps: Ga nou asjeblieft niet over Nevzorov oordelen voordat jullie je in zijn methode verdiept hebben.
Zijn website trouwens heeft zijn vrouw gemaakt hij heeft daar absoluut niks mee te maken.(no promoting)
Hij slaat zijn paarden niet hij gebruikt die zweep alleen maar als een verlengde arm.
Bij NHE wordt niet gestraft!!

Afbeelding

This pictures show how Kaogi's behaviour at the moment he came to us.
He was very aggressive stallion, but Alexander never punished him. NEVER!
In this photo Kaogi bites Alexander strongly. It was not a game, it was a attempt to dominate.
Alexander did not show any sign of fear, aggression or adrenalin. He looked as if nothing was happen. He did not give in to the demand of the stallion. He did not pay attention to the aggression. He just ignored it and tried (successfully) to speak with him and teach further changing it to the game.
Now Kaogi is full of respect and never bites. He never becomes aggressive towards Alexander.
In the right hand of Alexander - very thin and light twig of hawthorn. It is not a stick, so at the moment of attack it brakes easily and the short piece was left in his hand.

Als je zijn film 'The horse enyclopedia' hebt gezien dan kun je zijn filosofie beter begrijpen en als je een paard zou slaan zou die niet zomaar in alle vrijheid naar jou toekomen hoor!!
Geloof me ik dacht ook eerst dat die overdrijft met dat bit gedoe en al maar als je blijft kijken zie je wat hij bedoeld.

Nogmaals cheers

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 16:42

Sorry, ik geloof al héél lang niet meer in sprookjes.... Knipoog

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:42

horseyfries schreef:

Ik wel Koe Knipoog
Heb het artikel niet gelezen, maar vind het knap wat hij zoal doet Lachen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 18:52

Ik heb zijn video gezien. Ook in die video worden bitten afgeschilderd als het ergste wat je een paard aan kan doen. In tegenstelling tot ´de kwelling´ met bitten zie je hem zelf, met alleen een touwtje om de hals van het paard, in opperste verzameling allerlei hogeschooloefeningen doen. Helaas zie je in de video eigenlijk alleen het eindresultaat. Er wordt weinig verteld over de manier waarop hij dit bereikt. Terwijl ik daar juist het meest nieuwsgierig naar ben. Misschien is er iemand die hier meer over weet? In zijn video vertelt hij bijvoorbeeld wel dat het heel belangrijk is om een paard de Spaanse pas aan te leren om hem soepel te maken. Ook hier zie je echter weer niet hoe hij dit het paard aanleert.

Cupcake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:04

hns schreef:
dubbeldoos schreef:

Voor de 'oren naar achter' is een heel simpele, logische en duidelijke verklaring voor.
Hoge school sprongen zijn hele inspanning voor het paard en daardoor legt het paard zijn oren strak naar achteren.
Als je paarden goed bestudeert terwijl ze met een ingespannen oefening bezig zijn zie je meestal dat ze de oren naar achteren leggen.
Dit zie ik ook meestal als paarden in de wei vreselijk hard aan het rennen zijn.
Ik had nog ergens een foto waarop je dit goed kunt zien maar die moet ik effe zoeken.

Ohja en at everyone die me van de LDR discussie kennen...
Sorry dat ik zolang weg was maar heb veel te doen dus geen tijd voor de computer and by the way het weer is veeeeels te lekker om binnen te zitten Vork
Ik zit liever bij de paarden en zet mijn kennis liever in de praktijk om Cool

Cheers

Ps: Ga nou asjeblieft niet over Nevzorov oordelen voordat jullie je in zijn methode verdiept hebben.
Zijn website trouwens heeft zijn vrouw gemaakt hij heeft daar absoluut niks mee te maken.(no promoting)
Hij slaat zijn paarden niet hij gebruikt die zweep alleen maar als een verlengde arm.
Bij NHE wordt niet gestraft!!

Afbeelding

This pictures show how Kaogi's behaviour at the moment he came to us.
He was very aggressive stallion, but Alexander never punished him. NEVER!
In this photo Kaogi bites Alexander strongly. It was not a game, it was a attempt to dominate.
Alexander did not show any sign of fear, aggression or adrenalin. He looked as if nothing was happen. He did not give in to the demand of the stallion. He did not pay attention to the aggression. He just ignored it and tried (successfully) to speak with him and teach further changing it to the game.
Now Kaogi is full of respect and never bites. He never becomes aggressive towards Alexander.
In the right hand of Alexander - very thin and light twig of hawthorn. It is not a stick, so at the moment of attack it brakes easily and the short piece was left in his hand.

Als je zijn film 'The horse enyclopedia' hebt gezien dan kun je zijn filosofie beter begrijpen en als je een paard zou slaan zou die niet zomaar in alle vrijheid naar jou toekomen hoor!!
Geloof me ik dacht ook eerst dat die overdrijft met dat bit gedoe en al maar als je blijft kijken zie je wat hij bedoeld.

Nogmaals cheers

AMEN!!!
I agree with you Tong uitsteken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:44

horseyfries schreef:

Waarom meng jij je uberhaupt nog in discussies als je oordeel van te voren al vast staat, je niet van plan bent deze te veranderen en je toch niet open staat voor iets anders dan je eigen mening? Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:54

De TS vraagt "ik ben benieuwd naar jullie mening"....
Dan geef ik die graag!
Waarom vind jij dat als iemand een andere mening heeft dan die van jou diegene gelijk maar op moet houden met meediscussiëren en anders zijn mening moet willen veranderen?
Ik heb een grondige hekel aan meelopers en ook aan mensen die hun mening om de haverklap veranderen! Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:55

Een mening hoeft toch niet te veranderen door een discussie? Ik kan me ook helemaal in de nuchtere uitspraak van horseyfries vinden Haha!

Ik vind het ook wel knap wat die kerel doet hoor, maar het is en blijft een promotiesite. Het zou wel heel naief zijn om te denken dat dit alles is. Bovendien heb ik mijn vraagtekens bij het rijtechnische nut hiervan. Het is meer iets voor VD.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:13

http://www.mijnalbum.nl/Album=VHXUKOFB

Zijn film is een documentaire en geen 'hoe leer ik mijn paard NHE moves' film.
Ik weet wel dat er filmpjes op komst zijn waar hij alles stap voor stap uitlegt hoe je bv. spaanse pas aanleert.
Ook kun je je in zijn forum aanmelden en nee je mág met bit rijden dus dit moet je niet misverstaan.
Op zijn forum kun je ook heel veel over zijn werkwijze leren.
Jammer vind ik het alleen dat je geen of weinig instructeurs hebt die aan NHE doen want hoeveel je ook uit de theorie kunt leren een goede instructeur is nog altijd het beste om je verder te helpen.

En nogmaals het is géén promotie site!!
Nevzorov zag de waarde van het internet niet in toen zijn vrouw Lidia met de idee van deze site kwam toonde hij ook geen enig interesse.
Het is altijd maar Lidia die je op het forum te zien krijgt Nevzorov himself heeft nog geen een woord op (zijn) site geschreven.
Dus zo een aandachttrekker lijkt die mij ook niet :/

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 21:33

hns: Bedankt voor het plaatsen van het artikel.
Nog even voor de duidelijkheid:
Ik probeer deze man niet af te kraken (ik bewonder de manier waarop hij dingen bereikt), ik vond alleen dat hij wat overdreef. Door te zeggen dat wij alles met pijn en dwang op lossen.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 15:52

Het komt op mij af en toe ook over alsof hij overdrijft en het te ver doortrekt, maar dat is ook omdat je gewend bent aan de huidige manier van rijden. Als er iets niet lukt tijdens het rijden, werd ik (en word soms) boos en 'pakte hem dan aan'. Nu is dat al minder, nu probeer ik consequent te blijven en door te vragen, maar dat aanpakken dat heb ik zo geleerd. En ik zie het iedereen doen, terwijl het duidelijk een teken van verzet is en als je Nevzorov daarin mag geloven, doet een paard dat niet om jou te pesten, maar om aan te geven dat er iets mis is. Zeker als je een goede band met je paard hebt en je voorbij de 'test en dominantie' fase bent.

Het lukt me niet goed te omschrijven wat ik bedoel, maar ik hoop dat jullie mij begrijpen. Het is dus niet bedoelt om iemand aan te vallen of om op te scheppen, gewoon om uit te leggen....

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:49

@ imitador,, zou je die link erbij willen zetten,ik wil het stuk namelijk wel graag lezen+-)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 17:48

De link is door iemand hierboven al geplaatst.... HNS om precies te zijn Knipoog

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 19:10

Ik vind het knap wat hij met z'n paarden doet, maar om nou meteen over iedereen die met een halster/(bitloos)hoofdstel rijdt of überhaupt alleen al geïntereseerd is in 'paardensport' meteen maar slecht te noemen vind ik erg overdreven (dat zinnetje bij het forum alleen al.. niet welkom als je paardensport, springen of racen 'leuk' vindt ).