Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dubbeldoos schreef:k heb het stuk niet gelezen,,maar ik ben wel ff op zijn site aan het rondkijken...ik vind dat hij dingen doet wat er eigenlijk heel ontspannen uit moet zien...maar op heel veel foto's waarbij hij een paard een oefening laat doen, staan de paarden met de oren strak naar achter op!!

horseyfries schreef:Sorry, ik geloof al héél lang niet meer in sprookjes....

hns schreef:dubbeldoos schreef:k heb het stuk niet gelezen,,maar ik ben wel ff op zijn site aan het rondkijken...ik vind dat hij dingen doet wat er eigenlijk heel ontspannen uit moet zien...maar op heel veel foto's waarbij hij een paard een oefening laat doen, staan de paarden met de oren strak naar achter op!!
Voor de 'oren naar achter' is een heel simpele, logische en duidelijke verklaring voor.
Hoge school sprongen zijn hele inspanning voor het paard en daardoor legt het paard zijn oren strak naar achteren.
Als je paarden goed bestudeert terwijl ze met een ingespannen oefening bezig zijn zie je meestal dat ze de oren naar achteren leggen.
Dit zie ik ook meestal als paarden in de wei vreselijk hard aan het rennen zijn.
Ik had nog ergens een foto waarop je dit goed kunt zien maar die moet ik effe zoeken.
Ohja en at everyone die me van de LDR discussie kennen...
Sorry dat ik zolang weg was maar heb veel te doen dus geen tijd voor de computer and by the way het weer is veeeeels te lekker om binnen te zitten![]()
Ik zit liever bij de paarden en zet mijn kennis liever in de praktijk om![]()
Cheers
Ps: Ga nou asjeblieft niet over Nevzorov oordelen voordat jullie je in zijn methode verdiept hebben.
Zijn website trouwens heeft zijn vrouw gemaakt hij heeft daar absoluut niks mee te maken.(no promoting)
Hij slaat zijn paarden niet hij gebruikt die zweep alleen maar als een verlengde arm.
Bij NHE wordt niet gestraft!!
This pictures show how Kaogi's behaviour at the moment he came to us.
He was very aggressive stallion, but Alexander never punished him. NEVER!
In this photo Kaogi bites Alexander strongly. It was not a game, it was a attempt to dominate.
Alexander did not show any sign of fear, aggression or adrenalin. He looked as if nothing was happen. He did not give in to the demand of the stallion. He did not pay attention to the aggression. He just ignored it and tried (successfully) to speak with him and teach further changing it to the game.
Now Kaogi is full of respect and never bites. He never becomes aggressive towards Alexander.
In the right hand of Alexander - very thin and light twig of hawthorn. It is not a stick, so at the moment of attack it brakes easily and the short piece was left in his hand.
Als je zijn film 'The horse enyclopedia' hebt gezien dan kun je zijn filosofie beter begrijpen en als je een paard zou slaan zou die niet zomaar in alle vrijheid naar jou toekomen hoor!!
Geloof me ik dacht ook eerst dat die overdrijft met dat bit gedoe en al maar als je blijft kijken zie je wat hij bedoeld.
Nogmaals cheers
horseyfries schreef:Sorry, ik geloof al héél lang niet meer in sprookjes....

).