Mireille1970 schreef:Veel ervan is ook psychisch. Want is het niet makkelijker om te zeggen "hij heeft last van zijn rug" dan "ik kan er niet mee rijden. (....)
Tja, dat kan natuurlijk ook, maar dat kom ik niet vaak tegen. Dan hebben we het over bange of gemakzuchtige mensen. Die mensen gaan dus voorzichtig rijden of helemaal niet rijden, rennen direct naar een dierenarts of iemand met een wichelroede en kruiden, maar gaan in ieder geval niet op wedstrijd. Dat is niet de categorie mensen waar ik op doelde.
Ik heb het over de mensen die iets van hun paard verlangen wat ie misschien helemaal niet kan, lichamelijk gezien, omdat hij geblesseerd is zonder dat de ruiter dat doorheeft.
Mireille1970 schreef: Terwijl ik het heb laten testen. 25 paarden laten behandelen door een "fysio" (en dus niets laten doen), vervolgens gezegd dat de paarden 2 dagen moesten stappen en dat ze zich dan goed zouden voelen, en ja hoor. De hele stal sprak lof en zei dat hij fantastisch werk had gedaan.
Grappig, maar 2 dagen stappen kan al een hoop doen voor een paard met een lichte blessure !
Mireille1970 schreef: (...) kruiden geven voor de nieren... en poedertjes. Want veel mensen stoppen alles maar in dat lijf op zoek naar succes zonder er zelf debet aan te zijn
Hoewel off-topic: Mee eens. Hoeveel paarden er zogenaamd nierklachten hebben hou je niet voor mogelijk.
Laatst bijgewerkt door Dewi op 28-07-06 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt