Bij het inrijden, achter een ander paard zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:45

Inderdaad een goede manier, voorkomt een hoop stress

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:41

Waarom zou er stress zijn als hij niet achter een ander paard aan moet lopen dan?

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Re: Bij het inrijden, achter een ander paard zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:04

3 jaar geleden bij het inrijden van mijn paard heb ik ook gebruik gemaakt van het 'achter een ander aanhobbelen'.
M.n. de eerste paar keren dat we los van de longeerlijn gingen heeft een vriendin met haar paard mee gereden en mijn paard op sleeptouw genomen. Voordeel hier van vind ik dat je paard iets gemakkelijker de hoefslag en wendingen volgt zonder dat jij teveel in zijn mond moet zitten. Ook de eerste keren draven gaat wat makkelijker als je op sleeptouw wordt genomen.
Ik denk dat ik het een keer of 3-4 achter (op verschillende dagen ) achter die vriendin aan heb gereden. Zodra ik mijn paard op eigen hulpen achter het voorpaard weg kon krijgen (door een volte te rijden ipv hoefslag volgen) ben ik gestopt met het achter een ander paard aan rijden. Dit was namelijk voor mij het teken om een stap verder te gaan en om mijn paard op haar eigen benen te leren lopen i.p.v. te plakken achter een ander.

Sindsdien heb ik mijn paard eigenlijk altijd alleen gereden met het gevolg dat zowel zij als ik nu er een hekel aan hebben om in een overvolle bak te moeten rijden Niet dat ik daar ooit last van heb zo alleen aan huis

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (Belgiƫ)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:44

Ik heb een paar paardjes ingereden, en we hebben ze nooit achter elkaar gezet.
Dat lijkt mij ook niet zo handig, aangezien dat paard (als het bv iets onzekerder is) gaat focussen op het paard voor hem, in plaats van op de ruiter.
Het lijkt mij moeilijker om een paard dat gewoon is van achter een ander paard te lopen ervan weg te sturen, dan gewoon ineens te sturen zonder ander paard waar hij kan aan gaan plakken.
Gewoon (alleen) in de piste, met iemand als hulp op de grond lijkt mij dus het aangenaamste.