belastbaarheid van een paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lqdo

belastbaarheid van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 13:40

Hoe kan je het beste de frequentie, duur en intensiteit vast stellen van trainingen met een paard.

Ik zelf heb niet heel veel verstand van het trainen van paarden, maar ik kan me een beetje voorstellen dat één en ander afhankelijk is van de traininhoud, bijvoorbeeld krachttraining, conditietraining en techniektraining.

Wie weet waar ik daar meer informatie over kan vinden op internet. Ik heb de zoekfunctie van dit forum al gebruikt maar kwam er niet echt uit.

lqdo

Yorghos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:12

Misschien is het makkelijker voor ons om te antwoorden als je wat meer bijzonderheden geeft.
Om wat voor paard gaat het, hoe oud is het dier en wat wil je bereiken?

Zesiram

Re: belastbaarheid van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 08:40

Ha,ha, deze vraag komt naar aanleiding van de 'eeuwige' discussie die ik met mijn man ( lqdo) heb over de training van de paarden.
Ik train nogal ongestructureerd, maar met zijn sportachtergrond heeft hij zo zijn eigen ideeën over conditieopbouw, krachttraining e.d.
Als ik mijn paard van stal haal, rijd ik gemiddeld zo'n drie kwartier. Veel stappen en draven, regelmatig een galopje. Ik denk wel na over welke oefeningen ik wil oefenen, maar niet over de vraag of ik conditietraining ofzo aan het doen ben.
Dat moet anders volgens mijn man. Daarnaast vind hij een training van drie kwartier veel te weinig. Om het in zijn woorden te noemen: Het is een paard hoor, die kan wel wat meer aan.
Maar daar kunnen we het dus niet over eens worden......

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 09:45

Interessant onderwerp, kom ik nog even op terug als ik wat meer tijd heb!

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:36

hierbij een link voor praktijkonderzoek waibuurhoeve. Op de zoekpagina training intikken en dan is het het 5e item. 1 minpunt. Je moet het rapport wel bestellen. Is 11 euro ofzo. Maar dan heb je (hoop ik voor je) ook wat. Succes.
http://www.pv.wur.nl/index.asp?zoeken/b ... /index.asp

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:40

Bedankt, zal vanavond ff overleggen. Ik denk dat we dat maar gaan bestellen! Sowieso wel goed om eens over na te denken.

a3a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 10:56

Is inderdaad goed om over na te denken. Ik heb ook een fanatieke sporter bij me in huis wonen. Gelukkig niet zo vaak discussie. Maar mijn paard heeft nu een peesblessure. Zijn conditie is helemaal we na 6 maanden stappen. Het zal voor mij ook straks weer langzaam opbouwen worden. (als ie goed door door de volgende controle komt)

Angelique001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 18:37

hmm, k zou niet weten eigenlijk..
t is we goeie topic !
x

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 09:37

Heel oud topic, slotje.