Hier gaan mijn nek haren van overeind staan. Imo zijn merries geen haar dramatischer dan hengsten of ruinen. Het zijn individuen met verschillende karakters en dat heeft niks met sexe te maken. De een is wat sensitiever dan de ander.
Nu zie ik hier ook een duidelijk verband met internalised misogony. Vrouwen worden sinds jongs af aan opgevoed met dat ze dramatisch zijn en mannen zijn zo simpel en zonder drama. Ik heb zelf hele andere ervaringen. Even los gezien van hormonale redenen. Dat vrouwen altijd gemeen tegen elkaar doen komt imo ook door opgroeien met druk en zoveel onzekerheid omdat je het als vrouw nooit goed kunt doen. ( Dan met name uiterlijke standaarden bedoeld). Dan krijg je onzekerheid en afgunst en jaloezie gevoelens. Dan gaan mensen roddelen en teams creëeren. Terwijl er niks zo sterk kan zijn als een groep vrouwen die elkaar support.
Hoe denken jullie hierover? Probeer het netjes te houden. Iedereen is vrij zijn eigen mening te hebben uiteraard. Dit is mijn visie en ik ben heel erg benieuwd naar die van jullie. En dan met name over merries.
Even voorbeeld foto