De eigenaar heeft die ruiter die eraf is gevallen gelukkig snel gevonden. Zij was buiten bewustzijn en is met de ambulance afgevoerd.
Nu voel ik me dus best wel rot dat ik als “leider” van de groep. de paarden niet eerder tot stilstand heb kunnen brengen. Dus daarom mijn vraag, wat zouden jullie in deze situatie doen?
Dit is wat ik heb gedaan:
Ik heb mijn paard eerst voor de andere ruiters gegooid in de hoop dat ze dan zouden stoppen (beide meiden zijn +- 16) omdat de andere pas 6 maanden reden en nu hun eerste stap/draf ritje zouden doen.
Toen dit niet werkte heb ik hem geprobeerd te draaien en men paard tegen bomen aan te planten (desnoods door aan één teugel door te trekken) dit lukte ook niet omdat er gewoon te veel paniek was en hij zen bit vastpakte
Toen kwamen we uit op zo’n lekker smal bospaadje waar je ook niet kan draaien zonder te verongelukken.
Daarna reden we op zo’n groen staats bosbeheer hek af. Daar wilde ik hem eigenlijk tegensturen. maar dat was ook niet slim, mocht hij het springen dan doen die andere pony’s dat natuurlijk ook en dat zitten die meiden nog niet uit (zo’n het is denk ik 1.10 ofzo?) dus daar ben ik langs gegaan
Nadat dit allemaal niet lukte heb ik besloten om de paarden uit te laten galopperen totdat ze zo moe zijn dat ze wel langzamer moeten. Dat heeft dus uiteindelijk toch wel een soort van gewerkt. Maar fijn was anders

Tips zijn heel welkom!
(Al hoop ik ze nooit te hoeven gebruiken