Normaal gesproken ben ik altijd een 'stille lezer', maar voor vandaag toch maar even een account aangemaakt omdat ik aan het volgende al een tijdje denk:
Isabell Werth is natuurlijk één van de grootste dressuuramazones (al niet de grootste) van het moment. Hierdoor komt ze regelmatig voorbij in berichten, inclusief foto's en filmpjes. Wat mij hierin altijd opvalt is dat bijna al haar paarden een weke rug hebben. Inclusief haar huidige toppaarden zoals Bella Rose, Weihegold en Emilio. Hieronder een aantal voorbeelden van deze toppaarden:

Persoonlijk vind ik een weke rug niet geweldige eigenschap qua exterieur en zou ik zelf ook niet snel een paard kopen met een weke rug, maar toch valt het op dat deze topamazone uitmuntende scores rijdt met paarden met stuk voor stuk een weke rug.
Nu kan ik er zelf weinig informatie over vinden op internet en is mijn kennis hierover niet zo breed, maar zou bijvoorbeeld een weke rug (positieve) invloed kunnen hebben op het dressuurpaard, in de sport? Puur omdat dit mij zo erg opvalt bij de 'dressuurkoningin', vroeg mij dit echt even af!