Cinnepin schreef:Samen werkenEen paard mag ook een mening hebben
Daihyo schreef:Cinnepin schreef:Samen werkenEen paard mag ook een mening hebben
Dat
Er is 1 uitzondering. Als de veiligheid in gevaar komt, leid ik. Denk aan: paard wil naar huis, wil snel de spoorlijn oversteken, terwijl er in de verte een trein aankomt. Dan moet hij toch echt wachten
Aan de kletter gaan is ook een no go. Hard gaan mag waar het kan, maar niet ongecontroleerd. Zodat er altijd gereageerd kan worden als dat nodig is.
Dus ja, ik ben altijd voor samenwerken, tenzij de situatie om leiding vraagt.
Liekemo schreef:Leiding nemen: een paard is een kudde dier en heeft daarom een lijder nodig, je maakt een paard gelukkiger door duidelijk en concreet te zijn. Als een paard iets niet wil doen moet je doorzetten tot het is gelukt, zo laat je duidelijk zien dat we de baas zijn. Paarden zijn snel onzeker en daarom vinden ze dat fijn.
Samen werken: een paard iets dwingen wat hij niet wilt doen is onnatuurlijk, hij wil het toch niet voor niks niet doen? Je moet dan rustig aan opbouwen en achterhalen waardoor het komt. Je werkt samen met het paard en stapje voor stapje kom je samen veder hierdoor bouw je wederzijds vertrouwen op.
Maflinger_S schreef:Ik heb de leiding in onze samenwerking.
Lindsey_99 schreef:Liekemo schreef:Leiding nemen: een paard is een kudde dier en heeft daarom een lijder nodig, je maakt een paard gelukkiger door duidelijk en concreet te zijn. Als een paard iets niet wil doen moet je doorzetten tot het is gelukt, zo laat je duidelijk zien dat we de baas zijn. Paarden zijn snel onzeker en daarom vinden ze dat fijn.
Samen werken: een paard iets dwingen wat hij niet wilt doen is onnatuurlijk, hij wil het toch niet voor niks niet doen? Je moet dan rustig aan opbouwen en achterhalen waardoor het komt. Je werkt samen met het paard en stapje voor stapje kom je samen veder hierdoor bouw je wederzijds vertrouwen op.
Zo zwart wit gesteld zie ik het helemaal niet.
Femke_Tweety schreef:Ik ben uiteindelijk de baas.
maar binnen mijn kaders is er qua samenwerking een hoop mogelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 bezoekers