Voor 15-25 euro had je een leuke en leerzame avond op het KNHS centrum en voor degene die een licentie hebben vielen daar ook licentiepunten te verdienen.
Tegenwoordig worden die Rondjes helemaal niet meer georganiseerd maar heet alles maar “Leergang”. 1 avond op het KNHS centrum zoals de oude “rondjes” en daarnaast een Online theorie pakket. Ik als lid zit totaal niet op die online “extra” te wachten maar de prijzen van deze Leergangen rijzen de pan uit. Voor 1 avond op het centrum (gewoon op de tribune) + wat theorie ben je rond de €100,= of meer kwijt.

Zijn er meer mensen die het jammer vinden dat de KNHS deze weg is ingeslagen. Dat een gewoon betaalbare leerzame avond niet meer georganiseerd wordt. In hoeverre is de doelgroep hierover bevraagd want ik kan me niet voorstellen dat veel mensen hier blij van worden.
Als de avond nou nog losgekoppeld kon worden van de online training, waardoor je kon kiezen voor of alleen een avond voor de prijs die vroeger een Rondje kostte, of het totaal pakket, dan vond ik het nog wel okay, maar nu voelt het voor mij gewoon als extra uitmelken van de leden, en dan vooral de leden die de licentiepunten echt nodig hebben.
Oftewel, zijn er meer mensen die de Rondjes Instructie missen?