Paard en mobieltje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:25

Op paard zou ik nooit doen.
Buiten beem ik hem wel mee, maar gebruiken? Nooit... Levens gevaarlijk vindt ik dat. :=

Edit; sorry betrap mezelf op een leugen. Heb tot heden in 7 jaar tijd 2x foto gemaakt ohz. Maar toen stond ze stil, hoewel zelfs dan alles kan gebeuren!

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:43

Ik vind het wel best, ik bel zelf ook vaak genoeg op m'n paard, niks mis mee hoor.
Tegenwoordig loopt iedereen te muggenziften over veiligheid, je kan geen boe of bah meer zeggen, of je bent al weer gevaarlijk bezig.
Nee hoor, gewoon op het paard even bellen mag best kunnen, je ziet toch gewoon waar je rijdt als je belt?

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Paard en mobieltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:54

Ik heb zelf een hele brave haflinger dat bomproof is. Tijdens het rijden rijden gebruik ik hem niet dan zit hij gewoon in m'n zak. Met uitstappen pak ik hem er wel vaak bij dan kan hij gewoon lekker rustig uitstappen. Verschild natuurlijk ook per paard! Op een ander paard doe ik het niet

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 19:54

T gaat mij er meer om dat er zo'n meisje aan t longeren is en longeerlijn onder arm , 2 handjes en oogjes op de foon. Beestje loopt rondjes en krijgt totaal geen aandacht.
Zo mijn paard heeft ook weer ff gewerkt!
Is zo Sneu!
Maar zie je ook met honden uitlaten hoor! Vroeger :j zag je veel mensen spelen en rennen met hond.. nu zie je het hondje overal keutelen en het baasje vol aandacht alleen op de mobiel.
Ff ondertussen wel op facebook zetten dat je heerlijk met de hond aan t wandelen bent :') .
Niet gezien dat er een einde aan de stoeprand kwam.

Brainless

Berichten: 29747
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:04

tylando schreef:
T gaat mij er meer om dat er zo'n meisje aan t longeren is en longeerlijn onder arm , 2 handjes en oogjes op de foon. Beestje loopt rondjes en krijgt totaal geen aandacht.
Zo mijn paard heeft ook weer ff gewerkt!
Is zo Sneu!

Niet zieliger dan een stap/drafmolen.

Friesfanaat

Berichten: 1347
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:06

Ja, hier ook een schuldige! App gewoon tijdens het uitstappen op mn oudere merrie, op mn jonkie minder omdat deze wel eens wil uitwijken oid. Maar op mn uiterst brave merrie ga ik rustig appen en Facebooken tijdens het uitstappen.

Zorgt er bij mij wel voor dat ik ruim de tijd neem om uit te stappen :+

Op buitenrit kijk ik ook regelmatig wel even, de tijd in de gaten houden, fotootjes maken onderweg etc..

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:12

Als ik mijn paard train in de bak , zit mijn mobiel gewoon in een houder aan mijn riem maar op buitenrit staat endomondo op en maak ik vaak even een foto.
Paard is daar allang in getraind :D

Tja, het blijft een gevaarlijk ding, met auto rijden , met paard rijden enz
Leren dat ook al gaat er een toontje, je toch wacht dat er een moment is dat je kan kijken .
Of het geluid uitzetten.

In mijn auto heb ik nu freehands ding, moet alleen nog even uitzoeken hoe die werkt :P

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:14

Ik maak me wel schuldig aan appen tijdens het uitstappen als mijn telefoon toevallig in mijn zak zit, maar dat is lang niet altijd.
Buiten gaat hij altijd mee, om de training bij te houden (aantal kilometers, de route en de snelheid enzo), om niet te verdwalen, om wat foto's te maken onderweg en zodat ik kan bellen in geval van nood.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:16

Ik zie het ook weleens, en vraag me dan met longeren af hoe je dan correct kunt longeren. Rondjes lopen is niet het doel in mijn optiek.

Ik heb me er ook schuldig aan gemaakt om een paar keer snel een foto'tje te knippen van de bovenkant (stilstaand, maar toch).

Verder blijft hij in de keuken, en op buitenrit gaat hij wel mee.

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:16

Nou met de hond uitlaten loop ik soms ook wel met de telefoon. Mijn hond is niet geintereseerd in spelen. alleen in snuffelen haha

roosjenat

Berichten: 1490
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:18

Jorine_xx schreef:
SweetVanille schreef:
Als ik met een paard bezig ben, ben ik niet met mijn mobiel bezig...As simple as that...

*\o/* Ben het hier volledig mee eens, ik kan me dan echt even lekker op het paard focussen en negens anders meer aan denken :D



Precies hier hetzelfde! Ik ga naar mijn paarden om met hun bezig te zijn en niet om op social media te gaan zitten.

Saranghea

Berichten: 284
Geregistreerd: 11-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:19

Ik heb ook altijd mijn mobiel bij me en ik zou niet weten waarom iemand zich aan mij zou moeten irriteren als ik onder het rijden/longeren de telefoon opneem of ff mijn appjes check. De kans dat ik je in weg rij is nihil. :P Ik moet toch weten of iemand van het werk informatie nodig is en als ik gebeld word dan weet ik al helemaal dat ik moet opnemen omdat dat altijd dringend is. Maakt me dan niet uit of ik in de bak rij, les heb of op buitenrit ben zodra de baas of collega's bellen neem ik op.

En daarbij, ponybeest vindt het echt niet erg als ik ff niet naar haar kijk als ik aan het longeren ben :')
. Ze zal hooguit een stapje langzamer gaan maar ze mag toch eerst ff lekker lang en laag lopen voordat we met overgangen en dergelijke bezig gaan. En ik maak ook graag orenfoto's/billenfoto's op buitenrit en maak graag filmpjes van het longeren.

xChanelx
Berichten: 1924
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:19

Op buitenrit maak ik af en toe wel eens een foto of kijk ik hoe laat het is. Dit alleen als het op een rustige/veilige plek is, bijvoorbeeld in het bos of op een landweggetje. Dit is enigszins functioneel te noemen toch? :+

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zie verder geen enkele reden om je mobiel tijdens het rijden/longeren vast te hebben. Je onverdeelde aandacht ergens bij hebben, is voor de meeste mensen wel een goede training! Even tot rust komen en loskomen van wat allemaal nog moet (van anderen of van zichzelf).

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:21

Vind het maar vreemd mensen die dat doen. Op het moment dat ik op mijn paard zit en liever app dan gezellig met mijn paard bezig ben, is het tijd om een andere hobby te zoeken.

Athelas

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-06-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:24

Ik gebruik het alleen voor de tijd en afentoe een foto op buitenrit. Maar dan zet ik paard eerst wel stil. Gewoon omdat er afentoe een mooi uitizcht is en ik een foto'tje wil maken. Daarna gaat ie meteen weer mijn zak in.
Maar als ik aan het rijden, longeren, poetsen, wandelen of whatever aan het doen ben, kijk ik nooit op mijn mobieltje.
Ik vind mijn paard toch echt interressanter dan mijn mobiel. :+

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:35

Heb inmiddels al bijna 2 jaar geen paarden meer, toen der tijd deed ik alleen tijdens het uitstappen als het dringend was een appje beantwoorden. En dat was pas de laatste tijd, daarvoor had ik geen smartphone maar een simpele nokia voor noodgevallen, en dat was heerlijk rustig :)

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:28

finnens schreef:
Vind het maar vreemd mensen die dat doen. Op het moment dat ik op mijn paard zit en liever app dan gezellig met mijn paard bezig ben, is het tijd om een andere hobby te zoeken.


Dus omdat ik app op mn paard moet ik een andere hobby zoeken }> ..

Sterker nog als ik twee handen nodig heb doe ik mn zweep onder mijn zadel door zodat ik mn handen vrij heb om te filmen of net wat ik wil.
Heb een super vet filmpje van mij en mn paard in galop door t bos! 1 hand een los teugeltje en andere hand telefoon. Stap draf en galop en weer terug.

Wil niet zeggen dat ik niet om mijn paard geef natuurlijk. Maar ik ben wel gewoon een recreatie ruiter met een hele lieve fries waarbij ik ook het vertrouwen heb dat het gewoon kan natuurlijk.

Tijdens het longeren heb je je handen gewoon nodig en tijdens dressuurtraining ook uiteraard. Maar bij het uitstappen zie ik geen probleem hoor, mits je een braaf paard hebt waarbij het kan. Lekker laten leven!

Ben dan ook super blij dat iedereen op onze pensionstal elkaar in zn waarde laat en niet oordelend naast de bakrand staat!

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:34

Annem84 schreef:
finnens schreef:
Vind het maar vreemd mensen die dat doen. Op het moment dat ik op mijn paard zit en liever app dan gezellig met mijn paard bezig ben, is het tijd om een andere hobby te zoeken.


Dus omdat ik app op mn paard moet ik een andere hobby zoeken }> ..

Beter lezen. Lees dikgedrukte. Ik heb het over mijzelf, voor mij zou dat een teken zijn dat ik het paardrijden niet meer zo interessant vindt.

Voor andere misschien niet, maar ik kan me moeilijk voorstellen hoe iemand in zijn telefoon kan verdrinken op een paard. Ik kan me er niet aan ergeren hoor, moeten mensen zelf weten!

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:38

Tsja, bij ons was het dan ook gelijk van dat nijdige commentaar aan de bakrand bij het uitstappen: ''Doe dat mobieltje eens weg!'' Ik heb dan zoiets van, het is mijn paard en ik stap hem uit so.. ? :+ Daarnaast kan het gewoon een heel dringend appje zijn. Ik kan het in sommige situaties echter niet begrijpen nee, dat de neus telkens weer in de telefoon gedrukt zit. Maar alsnog, die mensen zullen vanzelf merken dat het gewoon onveilig kan zijn en dan zullen ze hun lesje waarschijnlijk wel hebben geleerd. :j En het paard zal zich er echt niet zo om bekommeren hoor.
Ik heb er ook geen last van wanneer anderen met hun telefoon bezig zijn wanneer ze bij hun paard zijn. Ik vind het zelf, zoals anderen hier al zeggen juist lekker rustig zonder al die social media en afleiding :) Snap niet dat je constant je tijdlijn in de gaten moet houden wanneer je bezig bent met je 'lieveling' En dat vind ik trouwens wanneer je met vrienden afspreekt idem dito. :)

Nynkefleur

Berichten: 388
Geregistreerd: 17-12-16
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 23:42

Als ik aan het rijden ben ligt mijn telefoon in m'n kluisje, met buitenrit gaat hij altijd mee. Heb een keer een foto gemaakt op ons eerste buitenritje ooit omdat ik zo trots was, maar daarna niet meer.
Daarnaast werk ik op de manege waar mijn pony staat, zou enorm hypocriet zijn als ik ruiters er op moet wijzen dat ze niet op hun telefoon mogen tijdens het rijden en ik het daarna zelf wel doe.

Daarnaast, als ik ook maar een keer op mijn telefoon kijk terwijl ik mn pony aan het poetsen ben komt ze gelijk de aandacht opeisen. :')

oh; vandaag tijdens het rijden wel m'n telefoon in m'n zak gehad ivm spoedopname van m'n opa.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:17

Tijdens het trainen niet.
Uitstappen pak ik eerlijk gezegd mijn telefoon er wel eens bij.
En wanneer ik gebeld word neem ik dan ook op.
Maar ik gebruik mijn telefoon niet bij jonge paarden.

Telefoongebruik doe ik wel alleen op eigen terrein, op "onbekend" terrein of op buitenrit NIET!

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:40

Als ik er op zit app ik niet. Als het heel dringend is een belletje maar ook die laat ik regelmatig gaan.

Wel gebruik ik mijn telefoon voor foto's tijdens een buitenrit. Of om even op de kaart te kijken als we weer eens ergens beland zijn waar ik de weg niet weet :D

Appen op de fiets is minstens zo gevaarlijk omdat je dan direct aan het verkeer deel neemt.

bamisalami
Berichten: 611
Geregistreerd: 25-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:49

Zodra er een mobieltje tevoorschijn komt zit Rahmi er met zn neus bovenop. Hij heeft al een paar keer een appje gestuurd en zelfs iemand gebeld.


Afbeelding

Dit is zijn eerste echte selfie _O-

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:53

Ik herken het en vind het respectloos naar je paard toe. Je vraagt van je paard dat hij oplet en gevoelig voor je is, dan kun je het als ruiter niet maken om zelf met je mobiel bezig te zijn, vind ik.
Ik maak wel eens een foto of filmpje tijdens het buitenrijden, maar daar blijft het bij.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:55

Ik ben zelfs zo erg dat ik tijdens in en uitstappen mijn agenda op mijn telefoon op orde breng. Dat is namelijk de moment dat ik daar genoeg rust voor in mijn hoofd heb.

Nu krijgen mijn paarden meer dan genoeg aandacht van mij, dus ik voel me daar niet schuldig om.