Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:15

Zo lastig, al die regeltjes die veel vrouwen hebben.....

Ik vier mijn verjaardag niet, maar als ik iets anders heb moet ik komen.
Als ik zeg, ik kom van te voren, is ze te boos.
Ze stuurt een lieve kaart, ze wil horen dat ik ook van haar houd.

Hou het simpel en vraag wat je wil.

Godzijdank doet mijn partner dat, terwijl ze overtuigend vrouw is.
Al die regeltjes, zou ik niet mee kunnen en willen leven.

Wat denk een man: zoek een leuke hobby, ga drinken met je vriendinnen, ben gelukkig.
Zorg dat je leven zo leuk is dat een relatie een verrijking is.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:25

Echt, vrouwen... -O- *en sommige vrouwen nog meer...

Als je zegt dat je niets aan je verjaardag doet, dan zou het zomaar kunnen dat de andere partij (man) dat interpreteert als dat je niets aan je verjaardag doet.
Als je iets anders bedoelt, zeg dát dan, maar verwacht niet dat de ander gaat invullen dat je bedoelt wat je expliciet zegt niet te bedoelen, namelijk dat je eigenlijk wel wat aan je verjaardag wil doen en dat je vriend daarbij geacht wordt aanwezig te zijn.

*edit, toevoeging van Ayasha verwerkt.
Laatst bijgewerkt door oomens op 19-02-17 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:27

Sommige vrouwen*
Dankjewel... :P

Anoniem

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:30

Idd beetje jouw fout, ook al vind ik het best wel banketstaaf dat er niet even een bedankje voor de valentijnskaart af kon.

Als de vuilnisbak vol staat, kun je hints geven met: Goh, de vuilnisbak is vol! Of: Er past niks meer in de vuilnisbak. Maar dat snappen ze niet. Als je wil dat hij hem leegt, moet je dat letterlijk zeggen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:31

óf je leegt hem gewoon zelf gezien je ook twee handjes hebt. :?

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:34

amoj schreef:
Idd beetje jouw fout, ook al vind ik het best wel banketstaaf dat er niet even een bedankje voor de valentijnskaart af kon.

Als de vuilnisbak vol staat, kun je hints geven met: Goh, de vuilnisbak is vol! Of: Er past niks meer in de vuilnisbak. Maar dat snappen ze niet. Als je wil dat hij hem leegt, moet je dat letterlijk zeggen.


Oh orders geven is the way to go?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:35

Ayasha schreef:
óf je leegt hem gewoon zelf gezien je ook twee handjes hebt. :?


Pfoe hee, t was maar een voorbeeld hoor... :?
Beetje verdeling van de rollen mag tegenwoordig wel vind ik...

Tjeeesus, nog iemand met verkeerde been uit bed gestapt...
Nee, maar de man mag zn handjes ook wel eens laten wapperen?
En daarbij, daar gaat het niet om, het gaat er om dat je niet moet hinten maar dingen letterlijk moet zeggen... of vragen, als zeggen te 'hard' is voor jullie tere zieltjes.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-02-17 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:37

Waarom? :) Degene die vast stelt dat ie vol is, maakt 'm leeg, of dat nu de man of de vrouw is. Of moeten vrouwen ook terug de keuken in ?
Ben met hetzelfde been uit bed gestapt als altijd geloof ik... Ja, met rechts,ben er heel zeker van. :j
Hier wordt alles gevraagd. De hond krijgt commando's, niet de mensen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 19-02-17 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:39

Ayasha schreef:
Waarom? :) Degene die vast stelt dat ie vol is, maakt 'm leeg, of dat nu de man of de vrouw is. Of moeten vrouwen ook terug de keuken in ?

Misschien geheel offtopic inmiddels maar mijn ervaring is dat de meeste mannen gewoon niet zien dat er rommel is oid..

Betekend niet dat je kan gaan commanderen, ik vraag dan altijd gewoon vriendelijk of hij dat voor mij op zou willen lossen (binnen een termijn anders is het met kerst nog niet gedaan :') )

Tazzey
Berichten: 9520
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:39

Wacht even, je zegt tegen hem niks aan je verjaardag te willen doen en neemt hem vervolgens kwalijk dat hij dat dan ook niet doet? :?

Jij stuurt hem een Valentijnskaart en geeft aan dat hij dat niet hoeft te doen maar neemt het hem wel kwalijk als hij dat niet doet... >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:40

Ayasha schreef:
Waarom? :) Degene die vast stelt dat ie vol is, maakt 'm leeg, of dat nu de man of de vrouw is. Of moeten vrouwen ook terug de keuken in ?


Als ik aan het koken ben, vaatwasser uitruim en inpak en ook nog even stofzuig ondertussen, terwijl het mannelijke geslacht achter de laptop hangt al een uur lang, ja, dan vind ik dat hij dat mag doen.
Wat ben ik toch vreselijk he... ~~}>
En nee, ik zeg dan niet, hee nu die vuilnisbak legen. Ik vraag gewoon of hij dat even wil doen voor mij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:43

Azmay schreef:
Ayasha schreef:
Waarom? :) Degene die vast stelt dat ie vol is, maakt 'm leeg, of dat nu de man of de vrouw is. Of moeten vrouwen ook terug de keuken in ?

Misschien geheel offtopic inmiddels maar mijn ervaring is dat de meeste mannen gewoon niet zien dat er rommel is oid..

Betekend niet dat je kan gaan commanderen, ik vraag dan altijd gewoon vriendelijk of hij dat voor mij op zou willen lossen (binnen een termijn anders is het met kerst nog niet gedaan :') )

Dat is hier wel anders. :) Manlief ziet wel rommel, beter dan ik eigenlijk. Ik heb door omstandigheden heel slecht overzicht en veel chaos. Simpel voorbeeld; de kast hier moest dringend op geruimd en ik zag wel dat dat nodig was maar ik zag geen begin of geen eind. Dus op een zaterdag-ochtend mijn man er bij geroepen en hem gevraagd of die me even op gang wilde helpen. Hij weet dat mijn hersenen het simpelweg niet meer kúnnen organiseren dus hij begon te helpen, toen ik zei dat ik nu wel verder kon zei hij "we doen het gewoon even samen, is het sneller gedaan" en terwijl hij de boel organiseerde (waar hij beter in is.) kreeg ik dingen die weggegooid moesten worden aangegeven met de vraag dat te doen. :D
Samen wonen = samen werken. Communiceren elkaars zwaktes en sterktes leren kennen en elkaar helpen om die "zwaktes" te "overkomen". Niet naar elkaar snauwen omdat iemand gebreken heeft. Mij "hinten" dat de kast opgeruimd moet worden heeft geen zin, dat zie ik nl. ook. Wat ik niet zie of wat mijn hersenen niet "geregeld" krijgen is hoe ik daar best aan begin.

janouk
Blogger

Berichten: 17900
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:44

Mannen leren vanzelf een keer dat

If Mamma ain't happy, nobody's happy ~~}> -:(-

Ts
Word aub geen voetbalvrouw, want dan draait je hele leven om voetbal.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:50

Ik heb na 6 jaar geleerd dat hij (m'n vriend) baat heeft bij duidelijkheid, zo weet hij waar hij aan toe is en zal dan ook echt proberen om mij tegemoed te komen. Na 6 jaar heeft hij geleerd dat ik aan een half woord genoeg heb en niet alles 3 keer hoef aan te horen. Communicatie is het medicijn tegen een hoop frustraties en emoties!

De volgende keer moet je gewoon precies vertellen wat je van hem verwacht en dan zul je zien dat hij daar zeker wel op reageert. :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:53

TS ik hoop dat 020 verliest 8-) en dat hij daardoor gelijk naar huis gaat i.p.v. in de kroeg en dan bij jou kan zijn. ;)

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 13:57

gohya schreef:
TS ik hoop dat 020 verliest 8-) en dat hij daardoor gelijk naar huis gaat i.p.v. in de kroeg en dan bij jou kan zijn. ;)


Stiekem hoop ik ook dat 020 verliest }:)

Shadow0

Berichten: 43532
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:05

Ik snap niet dat het zo opgehangen wordt aan vrouwen en mannen, volgens mij wordt elke relatie er beter van als je duidelijk kunt bespreken wat je zelf voelt en wat je van elkaar verwacht. Dus ja, duidelijke communicatie. Als je graag iets samen wilt doen op je verjaardag, dan kun je aangeven dat je graag iets samen wilt doen op je verjaardag.
En dan is het vervolgens aan de ander of hij of zij daar ook in mee wil en kan gaan. Vaak kan dat - tenminste, dat hoop ik wel in een relatie. Soms niet. Dat is dan weer iets waar jij mee om moet gaan.

Dat is wat laveren, veel communiceren, en proberen om begrip te hebben voor elkaar.
En als voor je gevoel de balans te verstoord is, dan is het misschien tijd om de relatie te stoppen. (Maar je kunt alleen je eigen vrije keuzes maken, je kunt niet de ander dwingen / chanteren om iets te doen, want dat geeft geen gezonde relatie.)

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:06

gohya schreef:
TS ik hoop dat 020 verliest 8-) en dat hij daardoor gelijk naar huis gaat i.p.v. in de kroeg en dan bij jou kan zijn. ;)


Nee dan moet hij zijn verdriet vast nog even wegdrinken in dezelfde kroeg :+

Anoniem

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:14

En zo worden trollen gevoerd. _O-

mojo100

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-02-17
Woonplaats: belgie

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:35

Jullie zo kinderachtig.

Ajax moet gewoon verliezen

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:04

Het klinkt hoe dan ook niet heel attent... Niet van de kaart en niet van je verjaardag.Ik zou er ook verdrietig van worden. Bespreek het met je vriend en bedenk wat he verwachtingen zijn in je relatie.

Foaly

Berichten: 4923
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:13

Toch wel verbazingwekkend dat dit topic nu al vier pagina's lang op RT-D staat... zijn alle Modjes op vakantie?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:19

Shadow0 schreef:
Ik snap niet dat het zo opgehangen wordt aan vrouwen en mannen, volgens mij wordt elke relatie er beter van als je duidelijk kunt bespreken wat je zelf voelt en wat je van elkaar verwacht. Dus ja, duidelijke communicatie. Als je graag iets samen wilt doen op je verjaardag, dan kun je aangeven dat je graag iets samen wilt doen op je verjaardag.
En dan is het vervolgens aan de ander of hij of zij daar ook in mee wil en kan gaan. Vaak kan dat - tenminste, dat hoop ik wel in een relatie. Soms niet. Dat is dan weer iets waar jij mee om moet gaan.

Dat is wat laveren, veel communiceren, en proberen om begrip te hebben voor elkaar.
En als voor je gevoel de balans te verstoord is, dan is het misschien tijd om de relatie te stoppen. (Maar je kunt alleen je eigen vrije keuzes maken, je kunt niet de ander dwingen / chanteren om iets te doen, want dat geeft geen gezonde relatie.)


Ja, graag meer communicatie en vooral HELDERE communicatie met bovenstaande dames.

En dan breng ik meteen in op het lijstje:

Maak geen vuilnisbak van mijn auto, die poets ik nl altijd.
Je mag best wel een keer tanken.
Als er iets rammelt mag je best een afspraak met de garage maken en brengen.

Je mag best vuilnisbakken tillen als je niet zwanger bent, op de vieze vliering kruipen, spinnen vangen, gras maaien, wilde spelletjes met de kinderen doen, boodschappen tillen, de hond uitlaten, met ov of lopend naar huis komen als je teveel gedronken hebt, betalen in een restaurant of cafe, op zondagochtend uitslapen, autorijden naar en op vakantiebestemming, op internet dingen uitzoeken voor ONS, je mond houden tijdens een film of tv programma....je mag überhaupt wel wat minder een aanslag op mijn trommelvliezen doen, je familierelaties verwerken, iets spannends verzinnen voor in bed, ipv 3 avonden en een weekend dag naar de manege of pensionstal- dit wat beter afstemmen met gezamelijke uitstapjes, mij je moeder laten vermaken %) ....

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, wat veel van de mannen in mijn omgeving te doorstaan hebben met de draken van vriendin/partner/echtgenotes.

Mij niet gezien, dit soort knellende, benauwende, nauwelijks nog aardige te noemen relaties.
Maar ik zeg ook tegen hen, of je gaat er mee om, of je gaat er van weg.
Als je blijft, maak maar een lijstje wat je doet.
Vergeet er niet de extra uren van je fulltime baan en de reistijd erbij te zetten, want de meeste dames werken maar partime en hebben veel kortere reistijd, 3 uur pd aanhoortijd van de meest uiteenlopende, totaal oninteressante dingen......

Het leuke is, als ze de stap nemen en weggaan, hebben ze het veel beter, een huis wat zij zelf leuk vinden, een auto die gewoon getankt en gepoetst is, ipv vol met rommel en ijsvlekken, en na een half jaartje heeft het gros een leuke vriendin, die een beetje normaal doet.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 19-02-17 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:22

mojo100 schreef:
Jullie zo kinderachtig.

Ajax moet gewoon verliezen


_/-\o_ _/-\o_

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 15:27