Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12175
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:02

Gefeliciteerd met je verjaardag! Dat het maar een mooie dag mag worden, met of zonder vriend, en dat er nog maar veel mogen volgen!

Wat je vriend betreft: tja, dat is een gevalletje van duidelijk communiceren en je verwachtingspatroon bijstellen. Heb er hier ook zo een die in sommige opzichten niet zo attent is, ook niet waar het verjaardagen en Valentijn enz. betreft, maar wat belangrijker is, hij houdt het hele jaar van me en laat dat ook geregeld blijken. Volgens mij heb je daar meer aan dan aan iemand die zo af en toe een verplicht dansje doet.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:25


DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:26

En gefeliciteerd met je verjaardag!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:27

Polly schreef:
Euhm klinkt als een man?

Je hebt zelf gezegd dat je er niks aan wil doen, waarom het niet de avond ervoor vieren??


En Ts klinkt echt als een vrouw :+ Het één zeggen maar het ander bedoelen.
Oké van die kaart is echt niet aardig, maar als je zelf zegt dat je je verjaardag niet viert, dan vind ik 'dan slapen we ook niet samen die avond' wel een béétje kinderachtig en puberaal.

Gefeliciteerd hoor!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:37

Ze heeft niet zozeer een echte man aan de haak geslagen. TS is gewoon een echte "vrouw". Als jij zegt niets te willen doen voor je verjaardag maakt je vriend andere plannen. Want jij wilde toch niks doen. Lijkt me logisch. Jij gaat er dan van uit dat hij gedachten kan lezen dat je toch wel wat wil. Kijk zo werkt het niet. Mensen kunnen geen gedachten lezen. Als je iets wil moet je zeggen wat je wil of niet klagen als je het niet krijgt.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:38

Jeetje vraag me wel af met wat voor mannen de meeste bokkers omringt zijn. Na 2,5 jaar relatie wordt ik mee uit eten genomen hoor en snapt mijn vriend precies wat ik bedoel als ik zeg dat ik niks groots wil doen. Dat sluit veel familie en vrienden uit maar hem niet. Een voetbalwedstrijd duurt anderhalf uur en de dag 24... had nog wel iets omheen gepast toch.
Ben blij dat ik met een attente man heb. Mijn mannelijke familie is dat ook. Zou het niet grappig vinden om een kaart te sturen en daar niks op te horen. Misschien even wat duidelijker zijn over wat je wil TS naar je vriend toe... misschien snapt ie niet zo goed wat je van hem verlangt.
Laatst bijgewerkt door _Zsazsa_ op 19-02-17 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:40

Had ze gezegd dat ze niks groots wilde doen had ie het waarschijnlijk ook begrepen. TS heeft gezegd dat ze niks wilde doen.
Wellicht gaan de heren na de match nog stappen/blijven hangen. :)
Wb de valentijnskaart is idd wel apart maar wellicht is daar een misverstand ontstaan (bericht verzonden maar niet aangekomen, kaart niet op tijd aan gekomen/pas de dag er na gezien)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:45

Dat is dan maar net hoe je het interpreteerd denk ik. Mijn vriend wil ook nooit iets doen, dus dan vieren we het gewoon thuis. Met iets doen geven een feest, met niks groots bedoelen we gewoon uit eten oid. Maarja dat is natuurlijk ook maar net hoe goed je elkaar kunt lezen en begrijpen. Niks doen doen we niet aan, dat is saai.

Duidelijk zijn TS dat heeft een man dan weer wel nodig.

kelliiee1993

Berichten: 5836
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:47

Jep, het is en blijft een man. Daar ben ik het volledig mee eens met mijn voorgangerd haha.

Bij mijn vriend staat voetbal ook bijna op 1. Voetbal is gewoon echt zijn ding, op zondagochtend voetballen en dan de hele dag voetbal kijken. Dan kan ik vragen wat ik wil, maar iets leuks doen zit er die dag dan niet echt in.

Maar ik snap dat het voor hem ook lastig is, aangezien jij hebt gezegd je verjaardag niet te vieren. Dat betekent voor hem zo'n beetje hetzelfde als: oh ik kan doen wat ik wil die dag.

Maar kan je niet op een ander moment wat samen doen? De wedstrijd is niet de hele dag.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:53

Zsazsa: als ik zeg "niks doen" dan bedoel ik ook echt niks doen. Alsin: ik wil niet uit eten, geen feest, geen gedoe. Ik wil dan gewoon lekker doen wat ik alle andere dagen ook doe. :)) Dus als mijn man zegt niets te willen doen dan ga ik er dus ook van uit dat hij gewoon wil dat het een dag als alle andere is. :=
Bovendien; hier staan de paarden op 1 in die zin: zij kunnen niet voor zichzelf zorgen en als ik wedstrijd heb gepland dat die meestal ook gewoon door gaat (tenzij er echt iets aan de hand is) en niet afgezegd wordt voor een etentje of iets anders "onbenulligs". (om het kind maar even een naam te geven, met onbenullig bedoel ik niks levensbedreigend of niks waarbij hij echt mijn steun nodig heeft.).
Dus als mijn man op mijn verjaardag bv een cross gepland heeft (zijn hobby) dan denk ik er zelfs niet over om dan te gaan zeuren. Dat is nl. zijn hobby en daar moet ie heen. Ik word elke dag ouder. Kunnen we ook de dag er na vieren. :)
Komt van twee kanten dan... Zoals het hoort. :)

Het is allemaal een beetje vaag om schreven maar ik vind TS bijzonder kinderlijk over komen voor een 27jarige en dat doet me meteen denken aan iemand die ik ken die op veel gebieden heel volwassen is maar op gebied van haar relatie net een kind van 13 is... :=

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:58

Ja Oke zo, maar je weet elkaars plannen neem ik aan. Ik zeg ook altijd dat ik geen cadeaus hoef en toch komt ie dan altijd met iets heel moois aanzetten en daar ben je dan toch heel blij mee.
Zoals ik al zei als je elkaar goed kent in een relatie dan weet je wat de ander wil. TS en haar vriend moeten daar dus nog even op oefenen.

Huertecilla

Berichten: 26864
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 10:59

DatBenIkNou schreef:
En Ts klinkt echt als een vrouw :+ Het één zeggen maar het ander bedoelen.
Oké van die kaart is echt niet aardig, maar als je zelf zegt dat je je verjaardag niet viert, dan vind ik 'dan slapen we ook niet samen die avond' wel een béétje kinderachtig en puberaal.


.. sex als machtsmiddel? Mijn hemel. En dat nog VOOR een huwelijk. Als DAT geen alarmbellen doet rinkelen.
Kortom: 'Prima meid, dan heb jij zelf geen lol in bed en ik 'slaap' wel bij een ander.'

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:01

Jeetje HC uit welk tijdperk kom jij? Niemand heeft ergens gezegd dat ie dan wel bij een ander slaapt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:02

Er zijn 2 dagen in het jaar dat wij standaard vrij vragen op het werk.
En dat is op onze verjaardagen.
Want ja een jaar ouder worden is niet vanzelfsprekend. En het voorbij laten gaan als elke andere dag vinden wij niets.
Bijna altijd vieren we het ook wel voor familie en vrienden. Maar een paar keer hebben we dat niet gedaan. Dan gaan we wel samen uit eten.
Als ik dus zeg ik wil er niets aan doen betekend dat bij ons niets voor vrienden en familie.
Maar onze normale dagplanning is dus al anders, dus meer logisch.

Ik denk dat het bij ts inderdaad een groot communicatie probleem is geweest.
En dat ze daar beide eens om gaan praten.
TS moet duidelijker zijn, vriend mag ook wel eens doorvragen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:03

_Zsazsa_ schreef:
Ja Oke zo, maar je weet elkaars plannen neem ik aan. Ik zeg ook altijd dat ik geen cadeaus hoef en toch komt ie dan altijd met iets heel moois aanzetten en daar ben je dan toch heel blij mee.
Zoals ik al zei als je elkaar goed kent in een relatie dan weet je wat de ander wil. TS en haar vriend moeten daar dus nog even op oefenen.

Uhm nou we weten meestal wel ongeveer waar de ander zit (vb cross, wedstrijd, paarden, dokter...) maar elkaars dagplanning kennen we niet. We houden door de dag contact via sms en tegen de avond sturen we wel wanneer we ongeveer thuis zullen zijn ivm eten. _O-
We zijn allebei nogal chaotisch dus planning loopt toch altijd in de soep..

TS én haar vriend moeten gaan oefenen. Dat begrip en leren begrijpen moet van twee kanten komen. Vriend mag wat attenter zijn. TS duidelijker in wat ze wil. Daar moeten ze samen aan werken. :)

Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:05

Volgens mij heeft TS het nergens over seks gehad, dus waarom die kaart wordt getrokken, ontgaat me een beetje.

Zsazsa, mijn vriend is ook heel attent maar als ik zeg dat ik niets wil doen met mijn verjaardag, dan vat hij dit ook zo op. Door de jaren heen heb ik ook geleerd dat ik alles duidelijk moet nuanceren voor het 'gewenste' resultaat. Hij wil alles wel voor mij doen maar daartegenover daar staat dat ik wel duidelijk moet zijn in wat ik wil.

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:05

Gefeliciteerd TS! Ik denk dat je het jezelf moeilijk hebt gemaakt in deze situatie. Je had beter naar je vriend kunnen communiceren dat je het klein/samen met hem wilde vieren in plaats van dat je er niks aan wilde doen, want nu kun je het hem eigenlijk niet kwalijk nemen dat hij andere plannen maakt.
Dat van die valentijnskaart vind ik overigens wel lomp van hem.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:07

Je titel is verkeerd, het moet zijn "help ik zei iets tegen mijn vriend en die kerel heeft nog letterlijk opgevat ook" :D .

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:09

Huertecilla schreef:
DatBenIkNou schreef:
En Ts klinkt echt als een vrouw :+ Het één zeggen maar het ander bedoelen.
Oké van die kaart is echt niet aardig, maar als je zelf zegt dat je je verjaardag niet viert, dan vind ik 'dan slapen we ook niet samen die avond' wel een béétje kinderachtig en puberaal.


.. sex als machtsmiddel? Mijn hemel. En dat nog VOOR een huwelijk. Als DAT geen alarmbellen doet rinkelen.
Kortom: 'Prima meid, dan heb jij zelf geen lol in bed en ik 'slaap' wel bij een ander.'


Waarom moet het samen slapen gelijk sex betekenen??
Ik las het als dat hij bij haar bleef slapen zodat ze nog wat tijd samen hadden.
Maar dat TS daar nu ook geen zin in heeft en hij helemaal niet hoeft te komen.

TS ik denk dat je duidelijker had moeten zijn in wat je had verwacht van hem.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58015
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:09

Kwanyin schreef:
Je titel is verkeerd, het moet zijn "help ik zei iets tegen mijn vriend en die kerel heeft nog letterlijk opgevat ook" :D .

_O-
En tenzij ik een man ben is dat niet iets dat alleen mannen doen. :')

Biebz: dat mensen ook gewoon samen kunnen slapen is voor HC niet vanzelfsprekend. :P

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:10

Afbeelding

:))

Serieus, ik snap dat je het niet leuk vindt, dat hij weg gaat op je verjaardag, maar bij mannen moet je nou eenmaal heel duidelijk zijn. Als je iets van ze wil, dan moet je het op een spandoek zetten. ;)

anjali
Berichten: 15170
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:14

Dit jaar zijn veel Valentijnskaarten te laat aangekomen.De post is niet meer wat het geweest is en redt het vaak niet meer in 1 dag.Dus misschien had jouw vriend die kaart nog niet gehad? -O-

Doef

Berichten: 1736
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:15

Een typisch geval van de ziekte die man heet :'). Maar van Valentijnsdag had ik ook niet leuk gevonden, zou er eerlijk gezegd zelfs een beetje boos over zijn, een bedankje kan er toch wel af?

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:15

Schaduwaccountje?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 11:19

lieveli schreef:
Schaduwaccountje?



dat of het staat ook op de viva, hamsterforum, houden van vissen (met of zonder uitjes), walibi fan, tina, libelle, mona weet raad en zo voorts