Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wava
Berichten: 4
Geregistreerd: 10-05-10

Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 05:23

Hoi.

Ik moet dit even kwijt. Mijn vriend waar ik nu 2.5 jaar een relatie mee heb komt niet op mijn verjaardag omdat hij een kaartje heeft voor de voetbalwedstrijd van ajax. Dit heeft mij best gekwetst. Wel heb ik vorige week gezegd dat ik niks aan mijn verjaardag wilde doen. Maar hiermee bedoelde ik eigenlijk geen groot feest. Kan ik hem kwalijk nemen dat hij niet komt en voetbal verkiest boven mijn verjaardag? Hij gaf ook aan dat hij wel de nacht ervoor kon afspreken om samen te slapen. Dit heb ik geweigerd. Ik ga niet met hem slapen als hij ook niet naar mijn verjaardag wilt komen. Ook niet na voetbal want hij zei dat hij dan laat terug was. Met valentijn had ik hem een kaart gestuurd. Hij stuurde niks en dat hoeft ook zeker niet. Maar ik had het wel fijn gevonden als hij mij had bedankt via WhatsApp. Maar meneer liet niks van hem horen tot ik hem om elf uur savonds belde en hem nadrukkelijk vroeg of hij een grote fotokaart hadden ontvangen. Wat vinden jullie hiervan?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23508
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 05:43

Euhm klinkt als een man?

Je hebt zelf gezegd dat je er niks aan wil doen, waarom het niet de avond ervoor vieren??

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 05:50

Op zich met Polly eens, tot ik het stukje over valentijn las. Een bedankje moet er toch nog wel spontaan vanaf kunnen?
Maargoed, misschien gad hij een drukke dag en het kaartje vergeten, dat weten we natuurlijk niet.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 05:51

Ik heb persoonlijk niet zoveel met "verjaardagen". Ontvang graag een felicitatie van vriend maar een dag eerder/later samen vieren vind ik geen probleem.

Soms valt je verjaardag gewoonweg niet zo lekker in de week :Y) dus dan verplaats je de festiviteiten :D

Voor wat betreft Valentijn: het was leuk geweest als hij even had gebeld om je te bedanken. Maar misschien had hij bedacht om dat te doen wanneer jullie elkaar zouden zien oid.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 07:48

Sommige (de meeste) mannen zijn niet zo attent. En al helemaal niet goed in het tussen de regels doorlezen. Als jij je verjaardag niet groot wil vieren maar iets leuks met hem wil doen, dan moet je het letterlijk zo zeggen. Anders komt het niet aan.
Maar je kunt wel tegen hem zeggen dat het wel zo aardig is om even te overleggen wat betreft de voetbal. Hij weet dat het op jou verjaardag valt.

Caira
Berichten: 26076
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:12

Een hele belangrijke les, mannen nemen dingen letterlijk. Dus als jij zegt ik vier mijn verjaardag niet, en je spreekt dat uit, dan gaat hij er van uit dat hij vrij is om andere dingen te plannen. Je moet gewoon letterlijk zeggen wat je wilt en niet verwachten dat ze onze geheime boodschappen eruit vissen

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:17

Wil je dat hij van 'sochtends vroeg tot 'savonds laat naast je op de bank komt zitten om je verjaardag te vieren dan?
Je maakt het jezelf zo moeilijk. Maak er de avond ervoor een gezellige avond van, sochtends samen ontbijten en dan kan hij naar de wedstrijd en jij verder je eigen ding doen. Het is maar een verjaardag, je kan hem ook een dag later of eerder vieren als het zo belangrijk voor je is.

lizy29

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:27

Meid wat maak je het jezelf moeilijk. Je hebt gezegd dat je niets wilde doen dus is hij vrij te doen wat hij wil. Vervolgens wijs je zijn voorstel af om het op een ander moment wel te vieren. En ga je zitten sippen.
Echt ga leren duidelijk communiceren. Dat maakt het leven voor iedereen makkelijker.

verootjoo
Berichten: 35664
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:47

Die wedstrijd van Ajax duurt toch niet de hele dag :?

Kan je toch sochtends een taartje eten en dan smiddags naar Ajax.

Ik snap je vriend overigens wel, je zei eerst dat je het niet ging vieren maar vervolgens mag hij niet weg :? En wil je ook niet samen slapen :') klinkt niet als 27 jaar.

En vind het ook nogal raar om dit als eerste bericht te plaatsen op een paardenforum....

MelanieB

Berichten: 25871
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:50

lizy29 schreef:
Meid wat maak je het jezelf moeilijk. Je hebt gezegd dat je niets wilde doen dus is hij vrij te doen wat hij wil. Vervolgens wijs je zijn voorstel af om het op een ander moment wel te vieren. En ga je zitten sippen.
Echt ga leren duidelijk communiceren. Dat maakt het leven voor iedereen makkelijker.

Dit inderdaad. Kan het hem niet kwalijk nemen, word wel heel moeilijk als ja ook nee betekend.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:54

Tja wat wil je nou? Je hebt zelf tegen hem gezegd dat je niks aan je verjaardag wilde doen? Dat jij dat anders bedoelde als in geen groot feest kan hij niet ruiken dus moet je dat voortaan anders zeggen.

Zeg dan ik vier het klein met alleen dichtbij staande familie en wat vrienden.

Maar alsnog waarom doe je zo moeilijk met op een ander moment samen vieren? Blijven slapen en samen lekker ontbijten had toch superleuk geweest?

Ben je bang voor wat anderen gaan zeggen dat hij er niet is s'avonds? Dat is jullie zaak en hoeven zij zich niet mee te bemoeien.

Dat hij niet spontaan gebeld heeft na ontvangst van het kaartje zou ik ook niet zo kunnen waarderen maar misschien wilde hij je wel zien om persoonlijk je er voor te bedanken.

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:56

Voetbal duurt toch maar twee uurtjes. Heb je nog 22 uur om met hem wat te doen.
Denk dat je niet duidelijk genoeg geweest ben...

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:59


Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:00

Met mijn voorgangers eens.
Verjaardag is ook maar gewoon een dag waarop je weer 1 dag ouder bent dan gisteren. Ik doe daar niets mee net als vele anderen. Als jij dus zegt dat je daar niets mee doet dan zou ik dat net zo letterlijk nemen als je vriend.
Morgen is mijn man jarig maar aangezien hij zelf 12 uur moet werken moet dat ook gewoon maar even op een ander moment, who cares.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:05

Wat een drama om niks. Jij hebt toch gezegd dat je niks wou doen op je verjaardag? En die wedstrijd is niet de hele dag. Ga samen ontbijten/lunchen en plan wat leuks volgende week. Problem solved.

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:06

Jij bent 27? klinkt geschreven als iemand van 15... eerlijk gezegd 8)7

lizy29

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:09


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:10

Ik snap jou heel goed je voelt je soort van vergeten maar geloof me meeste mannen zijn zo :') maak er zelf gewoon een leuke dag van

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:11

Eens met m'n voorgangers.
Als ik zeg ik vier het niet en m'n vriend zou andere plannen hebben vind ik dat prima. Als we elkaar maar eventjes zien :).

Vorig jaar was ik er niet op zijn verjaardag. Ik had voordat ik m leerde kennen al een weekendje weg gepland en kwam daar later dis achter dat dat op z'n verjaardag was.
Hij vierde het hetzelfde weekend, dus ik was er niet.
Ik was 's ochtends vrij dus hebben lekker ontbeten en heb m een cadeautje gegeven.
Weekend er na hebben we er een borreltje op gedronken.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:14

Ik zie nu dat TS maar 1 bericht heeft, het midden in de nacht geschreven is en waarschijnlijk is het in bepaalde gedeelte van het land al voorjaars vakantie (?), zou het dat zijn?

lizy29

Berichten: 6243
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:16

Nou ja haar vriend mocht niet komen slapen dus ze had niets beters te doen gedurende de nacht :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:21

Heb je hem gezegd dat je geen groot feest geeft maar het klein houdt? Of heb je enkel gezegd, ik vier mijn verjaardag niet?

Zelf zou ik er geen punt van maken. Hoewel je dat natuurlijk al gedaan hebt door niet samen met hem te willen slapen. Kan me daar ook wel wat bij voorstellen, ik heb soms ook van die rare kronkels. Net als dat mannen hints niet snappen, reageren wij vrouwen soms overdreven. Of iig jjj en ik.

assie

Berichten: 9492
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:30

Gefeliciteerd met je verjaardag ;) .
Enne... bespreek dit gewoon met je liefje en niet met ons. Jullie kunnen er iets aan veranderen.
Als je dat wilt :+

Je snapt trouwens wel dat het nooit goed kan komen he? Hij is voor Ajax..... }:0

Bonna

Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:33

Ach meid, zo wordt alles in het leven wel heel lastig hoor. Ik had ook niet meer geweten wat je wilde.

Het is natuurlijk vervelend dat hij er niet is, maar hoe had hij moeten weten dat hij er wel moest zijn? Je zegt immers zelf er niets aan te willen doen. Imo probeert hij het nog zeer netjes op te lossen door de avond ervoor te komen, en doe jij de deur dicht.

Volgens mij kun je hier wel van leren: als je iets graag wilt moet je dat zelf duidelijk communiceren. Niet hopen dat een ander dat kan ruiken.

Jolien87

Berichten: 17488
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Vriend kiest voor een voetbalwedstrijd i.p.v. mijn verjaarda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 09:56

Gefeliciteerd, je hebt een echte man aan de haak geslagen.