Waar staat de paardensport over 10 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Waar staat de paardensport over 10 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:43

Ik ben er 10 jaar uit geweest en geloof me, zo anders is het allemaal niet.
Ja, nu zie en lees je meer over boomloze zadels en dergelijke, maar het is niet nieuw.

Ik verwacht echt niet de grote veranderingen over 10 jaar die velen voor zich zien. Er zullen nog steeds manges zijn, amateur ruiters, sportruiters, mensen met geld en dure paarden, mensen die het puur voor de lol doen, meisjes met verzorgpony's, jeugddromen van een eigen paard en top prestaties op de olympische spelen.

Ik denk dat we gaande weg meer bewust worden van "het paard" an sich. Meer wetenschap, meer onderzoek, waardoor we meer weten en mee aan het werk kunnen, of niet, want je kunt kiezen, net als nu.

romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:04

Over 10 jaar denk ik dat er bij de dressuurpaarden nog meer naar de voorkant wordt gekeken, ik denk dat de lage neusriel weer helemaal in is, en hoop dat zadels eindelijk de vorm van 'vroeger' terugkrijgen. Oa minder tussenkanaal en wat normalere kussens en diepe zitten. Begint echt extreem te worden....

iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Re: Waar staat de paardensport over 10 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 14:49

Ik denk dat de paardensport van tijd tot tijd zijn opwaartse spiraal als sport an sich zal hebben, iets dat veelal afhangt van de sportieve successen op wereldniveau. Als ontspanning zal het altijd consistent blijven en zijn liefhebbers blijven hebben.

Easy_Rider
Berichten: 170
Geregistreerd: 29-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:27

Easy_Rider schreef:
Ik denk dat over 10 of 20 jaar sport met dieren en dus ook met paarden verboden is.
Er zijn zoveel dierenwelzijnsorganisaties die zich profileren dus ik verwacht dat paardensport verboden gaat worden.


En dan lees je vandaag onderstaand bericht. Ik heb het al een beetje voorspeld.

http://www.horses.nl/sport/olympische-s ... en-worden/

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar staat de paardensport over 10 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:09

Zo snel gaat dat echt niet lopen hoor. Die man uit dat artikel zal nog even verder moeten dromen. Er is veel te veel geld gemoeid met de hele veehouderij.

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:20

Ik denk (of is het hoop) dat ruiters die een ontspannen en correct gereden paard laten zien beter beloond gaan worden en dat de tendens paardvriendelijker wordt.

Loretta
Berichten: 8790
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:17

Nies_ schreef:
Zo snel gaat dat echt niet lopen hoor. Die man uit dat artikel zal nog even verder moeten dromen. Er is veel te veel geld gemoeid met de hele veehouderij.



Ik had zelf nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen. Maar misschien is het maar goed dat er zo veel rijke mensen bij de paardensport betrokken zijn. Waardoor de paardensport economish behoorlijk van belang is.

http://www.horses.nl/opinie/201678/

Opkomen voor dierenrechten het lijkt zo nobel maar helaas zijn veel dierenrechten activisten hierin doorgeschoten. Ze willen nu de paardensport verbieden, maar er zijn ook al bij die het houden van alle huisdieren willen verbieden.