Waarom zetten mensen paarden in stallen , onder dekens en waarom moet het paard allerlei moeilijke 'zinloze ' dresuur oefeningen doen elke dag WAT IS HET NUT DAARVAN?
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jetta schreef:Dressuur is gymnastiek voor je paard (en voor mij ook wel;) )
Maar helaas.....dressuurwedstrijden zijn vaak de pest voor echte dressuur. En zeker als het topsport wordt...... Dressuur kan heel goed zonder bit, hoor.
Iedereen mag vragen stellen. Pennysyndroom of niet, als je vraagt, wil je leren.
Jetta schreef:Dressuur is gymnastiek voor je paard (en voor mij ook wel;) )
Maar helaas.....dressuurwedstrijden zijn vaak de pest voor echte dressuur. En zeker als het topsport wordt...... Dressuur kan heel goed zonder bit, hoor.
Iedereen mag vragen stellen. Pennysyndroom of niet, als je vraagt, wil je leren.
zillionke schreef:en op de vraag waarvan het antwoord komt ik had laatst de documentaire gezien over totilas gezien ( is een jaar geleden op de tv geweest) toen gingen mijn ogen ook echt open staan van wow wie wil nou niet zo'n paard hebben wat zo ongelooflijk goed kan lopen. Maar dan komt er bij mij meteen de vraag waarom tilt dat paard zijn voeten zo hoog op en mijn paard en waarschijnlijk dat van jouw niet.
zillionke schreef:Ik heb mijn haflinger overgekocht van mijn zus die op een gegeven moment andere interesses had ( jongens , uitgaan etc). Ik heb toen een tijdje prive les gehad van een dressuurinstructeur het ging hierbij vooral om stelling aannemen , recht laten lopen , voorwaarts rijden et cetra ( basis van het dressuur). Na een tijdje heb is mijn vrije tijd ingenomen door andere bezigheden (school , sport , vrienden). Hierdoor heb ik mijn pony thuis neergezet (we hebben thuis een boerderij en hierdor is er genoeg weiland) pony krijgt genoeg water en strooi en ging door tijd gebrek ook minder rijden en als ik rijd dan maak ik meestal een bosritje ( ik rijd overigens niet bitloos) of longeer ik haar.
Maar ik heb nu gewoon een echte serieuze vraag waarom mensen dresuur rijden en heb hierdoor nog steeds geen bevestigend antwoord waarom dressuur zo belangrijk is voor vele van ons. waarom is het belangerijk dat een paard recht loopt? Kan iemand mij door antwoord op geven ( nee , blijkbaar niet ik krijg integendeel ik krijg 'uitlachende berichten' op mijn vraag dat ik dit niet snap blijkbaar.. jammer was er gewoon oprecht benieuwd naar! En nee ik ben geen penny hoor ben gewoon een meid van 17 jaar die hierbij zijn vraagtekens heeft..